Gå til innhold

nar man er 5 uker på vei...

Anbefalte innlegg

kan man høre hjertlyden da på UL el på vanlig sånn som legen har? Kan man se et foster på Ul da??

Jeg har vært på UL i uke 5 ca før, da så dama bare at det var en graviditet festa i livmora, at man ikke kunne si noe om termin el om noe var bra, ingenting engenlitg, bare at jeg var gravid.

(er ikke jeg som er gravid:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6655077-nar-man-er-5-uker-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm...tror ikke man kan høre hjerte lyd så tidlig..men vet mange har hørt den i uke 6 og utover..mer vet jeg ikke..stemmer nok det med at man ikke kan se noe særlig termin i uke 5..for da er det vel en lite prikk bare..hos meg nå begynner det jo å ligne en baby lissom..(10 uker) håper du fikk svar på det du ville..=) hehe

Å høre hjertelyden kan være vanskelig før uke 12-13, det kan tilogmed være vanskelig da. Så å høre hjertelyden ved 5 uker virker usannsynlig. Jeg var på ul i uke 6 og da hørte de ingen hjertelyd, men så hjertet slå. Men så var det det eneste de kunne se; en plommesekk og hjertet som slo.

Annonse

Vel hvis hun hadde siste mens 19august er hun allerede over 7 uker på vei. da vil hun nok kunne se en liten ert ved innvendig UL hvor en prikk midt i slår taktfast - det er hjerteceller som er dannet. hjertet begynner ikke å fordele blod i fosteret før 8-9uke såvidt jeg har lest. Jeg var til UL i uke 6 og uke 8. man ser svært lite men vi så at noe beveget seg taktfast og uke 8 så vi noen streker som beveget seg (armer og ben). Legen var svært fornøyd med å se at hjerteceller allerede var dannet i uke 6 det er oftere at man ikk ser det før senere. uke seks var frøet 4mm og uke 8 2cm. så det er ikke stort man ser så tidlig.

Hei! Jeg hadde siste mens 18 august og er akkurat 8 uker på vei i morgen. For en uke siden var jeg på ultralyd og så det bitte lille hjertet slå. Man kunne ikke se at det var en baby enda, men det var gøy å se at det var liv der inne. Din venninne er jo ca like langt som meg, så sjangsen for at hun også kan se hjertet slå er stor.

Lykke til!

Hei!

Mener og huske at hjertet ikke begynner og slå før i uke 6, så før den tid kan man vel bare se om det er et embryo der eller ikke.Før uke 12 (tror jeg?) kan man kun se fosteret ved innvendig UL, ikke vanlig.

Jeg var til innvendig UL (privat) og i uke 10 og kunne da se det lille hjertet slå. Jeg fikk også høre hjertelyden- noe av det fineste jeg har hørt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...