Gå til innhold

Oktober: Hjelp - stort symfysemål i uke 39


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fire dager igjen til termin, og fikk følgende måling hos legen i går:

 

Symfysemålet var 39 cm i uke 39!! Det betyr to cm over det grønne området på diagrammet! Med så kort tid igjen til termin har jeg litt angst for å føde en kjempebaby på 5 kilo el.. Legen mente at det ikke var noen fare før målet hoppet ut av diagrammet, og at stor mål kunne bety at babyen bare strakk seg litt - men, målet forrige uke var også utenfor det grønne området.

 

Er det noen som har lignende erfaring og kan gi meg et godt råd? Jeg er førstegangsfødende og har virkelig ikke lyst til å få fødselen OG underlivet mitt ødelagt av en aalt for stor baby.. er virkelig bekymret her..

 

Vurderer å ringe føden og be om en estimering av babyen! Det KAN jo faktisk bare være at jeg har mye fostervann og/eller at babyen faktisk har ligget litt skjevt under målingen..

 

Noen som har et godt råd til en stakkars bekymret førstegangsfødende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Var selv hos lege 5 dager etter termin og fikk målt 40cm!

Da var det 6 dager siden forrige legetime og da var symfysemålet 38 cm. Opp 2 cm på 6 dager liksom? Det høres jo helt utrolig ut, og det er faktisk det og.

Jordmor har hatt en helt annen mye laverer kurve på meg hele tiden. I følge henne skjer det stadig vekk at leger foretar feilmåling fordi de ikke er oppdatert på nye retningslinjer.

Jeg har vært på vekstestimering, og ungen vår ligger an til å bli helt gjennomsnittlig (legger vel litt mer på seg disse overtidsdagene.) Så jeg tar disse målene helt med ro.

Vet ikke om dette var til noen trøst for deg:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...