Solsikkemor Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Hei lurte på om dere kunne hjelpe meg litt ved å svare på disse spørsmålene? Jeg skriver en prosjekt oppgave om hvordan kostholdet forandrer seg når man er gravid. Trenger litt hjelp! Du kan gjerne være anonym om du vill! 1. Har kostholdet ditt forandret seg mye? 2. Spiser du mer eller mindre godteri og brus. 3. Har du fått ”dilla” på noe spesielt? 4. Er det noe du ikke klarer å spise nå som du spiste før? 5. Røyket du før svangerskapet? 6. Om du røyket før svangerskapet, røyker du fremdeles? 7. Drikker du noen form for alkohol? Tusen takk for svaret!
Elvis_79 Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 1. >Spiser litt sunnere nu enn før jeg ble gravid. Mer fisk å leverpostei.. 2. Mindre godteri, har egentlig aldrig drikki brus, kun farris 3. Dilla på ost 4. Greide ikke lukta av tomat i 2 trimaster men nu går det bra igjen 5. Ja 6. Nei 7. Nei
Tjatjo Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 1. Har kostholdet ditt forandret seg mye? Ja, blitt flinkere til å spise grønnsaker,fisk, frukt og melk 2. Spiser du mer eller mindre godteri og brus. Mindre 3. Har du fått ”dilla” på noe spesielt? Egentlig ikke, men sure epler var veldig godt en stund. Ellers blir jeg desperat etter kjøttkaker innimellom. 4. Er det noe du ikke klarer å spise nå som du spiste før? Nei 5. Røyket du før svangerskapet? Nei 6. Om du røyket før svangerskapet, røyker du fremdeles? Nei 7. Drikker du noen form for alkoho Nei
cemor c Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 1. Har kostholdet ditt forandret seg mye? Ingenting 2. Spiser du mer eller mindre godteri og brus. Mindre 3. Har du fått ”dilla” på noe spesielt?Melk, salat og frukt 4. Er det noe du ikke klarer å spise nå som du spiste før? Kaffe 5. Røyket du før svangerskapet?ja 6. Om du røyket før svangerskapet, røyker du fremdeles?nei 7. Drikker du noen form for alkohol?nei c",)
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Tror jeg ville tatt kontakt med de som har "Mor Barn" undersøkelsen. De har mye statistikk på dette
PrincessElisabeth Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 1: ja jo i og for seg, spiser mye frukt, mer enn vanlig. 2:liker det ikke lenger ser det ut for:P 3:juice 4:pomfri, biff 5:ja men slutta lenge før jeg ble gravid så jeg teller ikke der:P 7:nei, alkohollukta river i nesa og gir meg rett og slett bekninger
Solsikkemor Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 12. oktober 2006 Tusen takk jenter! da slapp jeg å intervjue gravide på gata! litt lettere på denne måten!! så flott at så mange tok seg tid til å hjelpe meg! Tusen takk!
Ariel81 Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 1. Ja, spiser hva jeg vil, har ingen grenser lengre, håper det endrer seg 2.Ja, mer (dette er den største forskjellen) 3. Iskald drikke, spesielt vann med masse isbiter 4. Ja, scampi!! 5. Ja 6. Nei, er du gal! 7. tatt et glass vin i ny og ne, men ikke nå på slutten pga sterk halsbrann. Termin 14.10
ChaChi Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 1. kostholdet mitt har ikke forandret seg så mye, men jeg har blitt flinkere til å ha faste måltider enn før. 2. mindre brus, like mye godis;) 3. hadde gullerot dilla, men det har gått over nå. 4. frityrstekt kylling.. brekker meg bare jeg tenker på det.. 5.litt i sosiale sammenhenger. 6.nei, røyker ikke nå. 7. nei
kokosbolle Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 1. Har kostholdet ditt forandret seg mye? Ikke vesentlig, men jeg tar multivitaminer og omega 3 hver dag i tillegg til at jeg nok spiser mer frukt. 2. Spiser du mer eller mindre godteri og brus. Likt med godteri, mindre brus. 3. Har du fått ”dilla” på noe spesielt? Litt på lakris, men ikke helt ekstremt. 4. Er det noe du ikke klarer å spise nå som du spiste før? Reker, huff, som jeg likte reker, klarer ikke det nå. 5. Røyket du før svangerskapet? Nei 6. Om du røyket før svangerskapet, røyker du fremdeles? 7. Drikker du noen form for alkohol? Nei
♡ Bella- nr2 i desember♡ Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 1. Nei, lever som vanlig 2. Omtrent det samme, har aldri drukket noe serlig brus. Men godetrier har det kanskje nesten blitt mere av.. 3. Ingen diller 4. Nei 5. nei 6.har aldri røyket, og røyker ikke nå 7. nei
2nj♥ Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 1. Spiser nok litt mer enn før.... 2. Spiser mer sjokolade. Drikker generelt lite brus, så det er uforandret. 3. Sjokolade er jeg nok litt avhengig av... 4. Nei 5.Nei 6. 7.Nei
Harald Ripultfør Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 1. Er blitt flinkere til å spise regelmessig 3-4 måltider om dagen.. 2. Spiser litt mindre godteri fordi jeg får så halsbrann av det.. men hadde det ikke vært for det hadde jeg sikkert spist like mye som før 3.Kjellerlukt, bensinlukt, spylervæskelukt.. mmm... 4.Nei 5.Ja 6.Nei 7.Nei
ballong Skrevet 12. oktober 2006 #15 Skrevet 12. oktober 2006 Ja til alle bortsett fra at jeg ikke røyker i svangerskapet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå