Gå til innhold

Bronkitt 4 mnd, trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er 4 mnd gammel og har hele tiden hatt surkling i brystet å små hostet fra han ble født, jeg har maset på hs og jm og lege med dette å at det ikke skulle være sånn men de sier bare at d var normalt.

natt til i går ble hosten han veldi ille å vi dro til lege å fikk vite at han hadde bronkitt, i natt måtte vi til legevakta for at han ikke fikk puste orntli pga slim, de ga han saltvann og sa at d var ikke så ille som jeg mente d var, er d noen som kan gi meg noe tips eller forslag til vordan jeg kan få opp slim når han har veldi mye....

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lett det der. Du kan forsøke å gi litt vann. Og heve sengen litt? Ellers finnes det jo slimløsende hostesaft, men hva som er egnet på så små det vet jeg ikke. Synes bronkitt skal taes alvorlig jeg, så synes ikke du har overdrevet akkurat. Ikke særlig når de så blir syke og hoster og man står litt hjelpesløs og ikke vet hva man skal gjøre. Du kan også ha det kjølig på rommet, ikke la han bli for varmt.

Hvis han hoster en gang slik at han kaster opp, så ikke bli bekymret for det. Da kaster han også opp masse slim og får det derfor opp:)

Jenta mi hadde også slik hoste når hun var på den alderen. Jeg gikk også til legen, og fikk Efedrin hostesaft. Jenta ble litt hyper av medisinen, men hosten forsvant i alle fall.

Ja, og en ting til: litt surkling og litt hosting er faktisk normalt på slike små. De har masse andre ting å gjøre på enn å svelge og derfor kan det danne seg litt slim. Men litt er litt da. Mye bør man jo sjekke opp slik du gjorde.

Ønsker deg lykke til og god bedring til sønnen din.

Skrevet

hei han høres helt ut som min gutt som nå er 5 mnd, han har også hatt surkling, hosting og slim siden han ble født, og har hatt 3 ganger falsk krupp allerede.

Etter siste anfall har han blitt værre og hostet og surklet ille, har vært hos legen fler ganger, men siden crp er fin gidder de ikke gjøre noe.

JEg sto på mitt og i går hos legen var crp gått opp og han fikk konstantert bronkitt.., Forbanna helsevesen i norge. grrrrrrrrrrrr....

Vi fikk beskjed om å kjøpe bisolvon slimløsende dråper og gi han det for å få opp slimet, og det fungerte til en viss grad, han fikk da opp noe i alle fall.

ellers kan man og bruke mycomust,brusetabletter,-- en halv oppløses i vann til så små (som hjelper bedre føler jeg)

--- men dilemmaet er at noen leger sier man kan bruke det på så små og noen sier man ikke bør bruke før 2 år. Jammen ikke lett nei...

uansett lykke til og god bedring lille gutten,, er så fælt når de små er syke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...