Gå til innhold

Symfysemål uke 38, har jeg en kjempebebi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37 pluss 5 idag, symfysemål på 37.. Har legat på det grønne hela tida frem til idag da det ble et kjempehopp.. Hva hadde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 38+1 hadde jeg sf-mål på 34. Rett på den røde streken, men de sier jo at målet ikke alltid sier noe om størrelsen på babyen.

Skrevet

Noen som har peiling på hvis man har høyere mål med nr 2? Med min første lå jeg rett på røde streken å hun veide 3420g når hun kom ut 19 dgr før termin...

Skrevet

Høyt SFmål behøver ikke bety stor baby, kan like mye hende du har mye fostervann og (sorry ;)) fått litt ekstra magefett. Jeg lå over snittet, og fikk en helt gjennomsnittelig baby, dvs gutt på 3,6kg

Skrevet

Dette lurer jeg også på - skrev nettopp et innlegg om dette på oktoberklubben! Er 39+5 i dag, og i går ble symfysemålet mitt målt to cm over det grønne området - en cm til så hopper den ut av diagrammet! Er førstegangsfødende og livredd for å føde en kjempekoloss! og, nei - har ikke fått ekstra magefett - har lagt på meg totalt 15 kilo i svangerskapet, og har vann i kroppen...

Skrevet

Sist jeg var hos jordmor (38+3) var symfysemålet mitt 38, og jeg uttrykte bekymring for en mulig stor baby.. Men jordmor kunne berolige meg med at det høye symfysemålet like gjerne kunne ha sammenheng med at hodet ikke har festet seg enda. Idet hodet fester seg vil babyen synke i magen, og symfysemålet går ned. Et annet poeng hun hadde var at selv om babyen skulle veie 4 kg ved fødsel var det ikke dermed gitt at hodestørrelsen var annerledes enn på en baby på 3,6 kg. Og det er vel hodestørrelsen vi er mest bekymret for..;)

Skrevet

Hadde nett de samme målene som deg på kontroll i går. 37+6 og 37 cm (JM målte først til 38 men gikk ned til 37 for legen min måler litt annerledes ) Jeg føler meg mindre denne gang enn ved forrige fødsel og da var målene mine 35 cm i uke 38 :) Fødte til termin sist og håååper det kan skje denne gangen og ;D

Skrevet

Var til legen på tirsdag og da var jeg 31+5. Hadde da ett symfysemål på 37.... Har ligge godt over det grønne feltet hele tida, og nå blir jeg sendt til ny ul for å evt. sjekke om terminen kan stemme, i tillegg for å måle str. på babyen og fostervannsmengde og slikt. Skal neste torsdag. Gleder meg til å sjå veslejenta att :) samtidig som jeg håper jo at terminen blir flytta litt fremover...

Skrevet

Hei!

Tror ikke du skal bekymre deg så mye.

Jeg var på kontoll igår , 37+1 og hadde det ett mål på 37. Grunnen er at beibien ikke har lagt seg helt ned i bekkenet enda -festa hodet.

Hadde det vært grunn til bekymring hadde nok Jm \ lege sagt noe om det.

:)

Skrevet

Tror ikke symfysemålet bare er tegn på babyens størrelse, men også på hvordan den ligger. Jeg har hele tiden ligget helt øverst i det grønne feltet, men på kontrollen idag hadde jeg hoppet ned på den røde streken. Legen sa at det var fordi babyen hadde sunket ned i bekkenet mitt. Hørtes igrunnen ganske logisk ut. Kanskje babyen din ligger høyt i magen fremdeles?

Skrevet

Hodet er nesten festet, er 2 gangs så det fester seg ikke helt forren jeg går inn i fødsel...

Skrevet

Venter baby nr.3, er i uke 38 og har symfyse mål på 311/2-med andre ord en liten mage. Hodet festet seg allerede i uke 34, og legen mente dette var en av grunnene for lavt mål. Men hun mener også at gutten antageligvis ikke er blandt de største. Itillegg er jeg relativt lang, og har bare lagt på meg 9 kilo-og dette mente også legen var med på å bidra til målet. De to foregående svangerskapene lå jeg midt på den røde streken hele tiden, og fikk helt gjennomsnittlige babyer. Men som det ble sagt lenger oppe-det er hodet som skal ut, og sistemann hadde hodeomkrets på 38 cm(3380gr. tung)! Legen sa at han i prinsippet kunne veid 6 kg!!!! Så slapp av i forhold til symyse målet.

Skrevet

Jeg tror det kommer mye ann på hvordan babyn ligger i magen, og om du har en vid livmor. Med mitt förste barn hadde jeg bare symfysemål 34 i uke 38, og fikk en stor baby på over 4 kilo og 53 cm lang. Nå med mitt andre barn har jeg bare symfysemål 33 i uke 37, men ut i fra ultralyd, som jeg nettopp tok, så var visst babyn veldig stor. Jeg må jo si at jeg ikke har gått opp mye i begge graviditene, maks 10 kilo. Så fett kan vel også ha noe å si...

Skrevet

Jeg er 36+5, og var til jordmor i dag, hadde da et symfysemål på 35.

Ligger så vidt over det skraverte feltet.

Sa til jordmor at jeg ble litt redd for at det er et stort barn, men hun ba meg bare om å ta det med ro.

Snakket med mamma i dag, da hun skulle få broren min som er 3.mann sa jordmoren til henne at barna blir større for hver fødsel.

Mamma lå høyt på symfysemålene og jordmor sa at dette ville bli et stort barn. Det endte med at han som kom ut var minst av oss alle.

48cm og knapt 3000g, så magemålene kan virkelig villede.

tror nok ikke man skal bekymre seg så mye for symfysemålene så lenge de ikke stopper opp elller synker.

Skrevet

Mitt symfusemål bikket over firkanten/ruten på slutten, så da kan dere jo tenke dere størrelsen på magen min :)

min jente veide 3680 så hun var helt normal. har du for mye fostervann må det sjekkes. men dette hadde jm sagt til deg når du ble målt om hun var i tvil om det.

så du har nok bare stor mage. og det trenger ikke nødvendigvis bety mye ekstra fett heller :)

jeg hadde stor mage med begge to. slet med å ta av meg med førstemann, men gikk fort ned igjen med andremann :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...