Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #1 Del Skrevet 12. oktober 2006 syns det er så kult navn jeg... flere med mening? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #2 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jo, men skrives det ikke Marikken? Iallefall i boka til Astrid Lindgren (eller den norske oversetterens fornorskning av Madicken). Marikken var min barndoms store heltinne, så for meg er det navnet forbundet med bare positive ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #3 Del Skrevet 12. oktober 2006 ja navnet syns jeg er kjempe fint jeg, ganske stilig, men jeg ville skrevet det Marikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindahong Skrevet 12. oktober 2006 #4 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jo, det er jo et morsomt navn, men i boka var det et barne-kallenavn. Hun het egentlig Margareta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anaina Skrevet 12. oktober 2006 #5 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hun het Margareta, og på svensk var kallenavnet Madicken; men Marikken på norsk. Det er tysk diminutivsform(ergo kjælenavn) til Maria. Mange navn var jo opprinnelig diminutivsformer, -ita er spansk diminutiv, -ken er tysk, og -inka er russisk, så tenk bare på Anita, Anniken, Katinka etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #6 Del Skrevet 12. oktober 2006 Marikken er kjempe fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå