Gå til innhold

Expat (eller andre...), kan du hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg for et par dager siden ("....fra en sliten mor :( " )om at jeg har en gutt på 3,5 mnd som er puppenekter. Var på helsestasjonen for å veie i dag, og hadde kun lagt på seg 80 gr på 1 uke. Før det la han og på seg bare 500 gr på 5 1/2 uke... Hs var på ferie i dag, så fikk ikke snakket med hun. Skulle komme å veie igjen om 1 ukes tid. Men jeg synes det er litt dumt å gå en hel uke til, hvis minsten ikke får nok i seg... Bør jeg starte med tillegg etter ammingen? Kan det hjelpe? Ammer nå hver 2.time om dagen og natten (etter en lang hvil på 5-6 timer...) Så føler liksom ikke jeg kan amme særlig mer enn det heller for å få opp produskjonen.

Uff, ikke lett dette... Uvant, for med 1.mann gikk alt på "skinner"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart med det, det er visst forskjell fra barn til barn...

En tilleggsflaske på kvelden kan jo ikke skade... Er det allergi/diabetes/astma i nær familie kan en (dyr) boks med HA mme fra apoteket være en lur investering. Og snart kan barnet også få grøt/fruktmos/grønnsaksmos (beste tillegget etter 4mnd). Min favorittmåte når man ikke har nok mm til grøten: først introdusere eplemos, ok etter tre dager? Så gi hirsegrøt (helsekost) med kokt vann i og eplemos 50/50, med en ts god rapsolje eller solsikkeolje over. Vann til hvis han nekter pupp da.

Forresten, titter du på vektkurvene så er ikke oppgangen så steil som i de første mnd, følger han sin egen kurve er det ok!

Skrevet

Takk for svar. Men han får allerede flaske om kvelden... Er jo ikke lenge før jeg kan starte med annet tillegg nei, takk for tips der og!

Vet at de ikke skal legge på seg like mye nå, men sekretæren på helsestasjonen sa de var fornøyd med 150-200 gr i uken...

Skrevet

Det er ikke full krise om babyen bare går opp 80 gram på en uke. Jeg vil anbefale deg å ikke starte med mme enda - pupenekt kan gå over. Så lenge babyen din har 4-5 våte tissebleier i døgnet og virker i god form går dette bra. Fortsett å amm som du gjør - og hvis du føler babyen trenger mer kan du gi fast føde fra fire mnd (etter termin...)

Ring evt en ammehjelper om du vil ha mer råd og støtte - man må ikke ringe oss - det går an å maiel og chatte og se ammehjelpen.no

Dette går bra skal du se

Skrevet

husk at vekt går i rykk og napp og - og etter litt puppebekt er det sikkert en naturlig forklaring - ingen krise - er ikke lenge til det blir fast føde på babyen din

Skrevet

Takk for svar fra deg og Blomman! Jeg skal prøve å holde ut da :)

Skrevet

- også kan du komme hit og syte og klage litt om det føles lenge - det er LOV være en er slite og smålei - trøster så godt vi kan da

mange gode varme trøsteklemmer fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...