Gå til innhold

Kanskje må jeg melde meg ut herfra....


Granny Weatherwax

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å blø tirsdag kveld, ikke mye, bare bittelitt på papiret. På onsdag ble det litt mer, hele tiden mørkebrunt og med klumper, i tillegg hadde jeg svake menssmerter. I dag er det også litt på papiret, men ikke vondt.

Er/skulle vært 8+0 i dag. Jeg har tatt blodprøver for å måle om HCG-nivået har steget eller sunket, men får ikke svar før på mandag. Gruer meg så til helgen! Jeg skal på seminar og reiser rett etter jobb i morgen og kommer hjem søndag ettermiddag. Kan absolutt ikke sykemelde meg heller..

 

Noen som har opplevd noe lignende som har en solskinnshistorie til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en svak brunlig blødning i uke 5/6. Kom bare litt på papiret når jeg var på do. Hadde ikke sterkere smerter enn det jeg pleier å kjenne av at livmoren strekker seg. Varte vel i ca 4-5

 

I dag så jeg et bankende hjerte og en aktiv liten huleboer på ultralyd - alt så bra ut.

 

Så det kan jo gå bra; Har også hørt om mange andre her inne med blødninger som det har gått bra med. Er selvsagt kjedelig når man skal på seminar, og må være konsentrert og utadvendt hele helga, men håper det ordner seg for deg og at blødningen gir seg.

 

lykke til-klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en blødning slik som du beskriver i forrige svangerskap, og det gikk også helt fint, men det er en del mer nå. Men det er hele tiden mørkebrunt, ikke noe friskt blod - er det et godt tegn? Jeg har ikke hatt så mye symptomer denne gangen, bare litt kvalme, og den er borte også nå... Uff, klarer ikke å konsentrere meg her på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei - jeg var på ul på mandag - da var jeg 7-3 på vei. Alt var vel med den lille :). Hjertet slo flott.

Samtidig så legen at det var en ansamling med blod nederst i livmora mi. Hun sa at det sannsynligvis var en blødning fra egget festet seg, men at det ikke hadde kommet ut. Hun forbredte meg på at dette blodet kunne komme ut når fosteret blir litt større og presser det ut. Dette vil bli mørkt og gammelt blod og det vil være helt ufarlig. Men jeg skulle selvfølgelig ta kontakt hvis jeg ble usikker.

 

Håper alt er bra med deg - du får ikke ul før du drar da?

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hjelper søstra mi småblødde i noen dager og plutselig fossblødde hun i en dag, med klumper og alt. gikk igjenno bind og alt som var. hun var uke 7-8 (tror jeg). hun ble kjemperedd og trodde hun hadde mistet. men utrolig nok fødte hun en velskapt gutt. hun fikk konstatert lavtsittende morkake og legen trodde hun ved blødning hadde mistet en tvilling. så se lyst på det til det motsatt er bevist. forøvrig kan du gå på et privat legesenter (legevakten synes nok allment de ikke er akutt nok) å få innvendig UL, hvis du er 8 uker skal de kunne se et bankende hjerte. men det er nok ikke mye som kan gjøres hverken fra eller til uannsett på dette tidspunktet.

Håper det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for oppløftende svar, jeg kjenner jeg er litt lettere til sinns nå :-) Var nettopp på toalettet også, og der var det ingenting på papiret nå, så kanskje det har stoppet? *krysse fingre*

Jeg har ikke tid eller sjans til å få tatt UL før helgen, så vi må nok smøre oss med tålmodighet til mandag, selv om dette kommer til å bli den verste helgen i mitt liv!

Men det kan jo gå bra, selv om jeg egentlig har forberedt meg på det verste. Må ihvertfall ta med masse bind på seminaret just in case....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blødninger da jeg var ca 8 uker på vei. Det kom litt på papiret over 4-5 dager, men hos meg var det friskt blod og litt klumper. Ett par ganger kom det litt mer også, sånn at det rant ned i do. Var på innvendig ul, og alt så bra ut. Nå er jeg 16+5, så det kan absolutt gå bra selv om du har blødninger!! Jeg vil anbefale deg å få time til ul, så slipper du å gå så lenge og engste deg.

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, og fremdeles er det på samme måte! Nå er det bare bittelitt friskt rødt på papiret, og ikke mensvondt, så håpet stiger litt! Men jeg har ikke vært kvalm på flere dager, det er jo et dårlig tegn igjen...

 

Gruer meg så til det hersens seminaret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått telefon fra legen, og det gikk galt. Men det var egentlig forventet også, jeg har blødd hele helgen, og i går kveld fikk jeg rier! Det var utrolig vondt, og varte i to timer, så gikk det over.

Jeg tar det overraskende bra, egentlig. Godt å vite at kroppen fungerer som den skal og støter ut fosteret dersom noe er galt ihvertfall..

 

Så jeg takker for meg på denne siden, og kommer sterkt tilbake om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du mista, men det er godt at du er postivt innstilt, og det er jo kroppen sin måte og seie frå på at noko ikkje er heilt i orden. Masse lykke til neste gang, og håper du snaaart kjem tilbake hit!! :)

 

Mange klemmar kjem din veg ¤----(",)----¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...