Gå til innhold

Hjelp

katrine har fire gutter

Anbefalte innlegg

Jeg er vel der som de fleste av dere var for noen måneder siden, men jeg trenger litt råd. Fant ut i går at det er to. Er fremdeles i sjokk. Men er jo bare i åttende uke så mye kan gå galt. Men altså jeg føler meg plutselig så skjør. Føler jeg nesten ikke kan bevege meg i redsel for at noe skal gå i stykker. Har to barn fra før så jeg regnet med at svangerskapet denne gang skulle bli ren plankekjøring, men nå er det altså noe helt nytt. Trener dere, hva spiser dere, har dere sex? Var dere kvalme lenge, trøtte? Hva kan jeg forvente? Hjelp!!!!

Fortsetter under...

Heisann.Gratulerer med to i magen. Jeg fikk vite at jeg ventet tvillinger i uke 9....siden da har jeg nok overdrevet forsiktigheten min. Har ikke trent, men gått noen lettere turer (shopping turer kan jo også være krevende he he =0). Jeg har stort sett bare stolt på den maten jeg har laget selv....flink til å bekymre meg. Sex kan man vel ha som vanlig tror jeg...men vi var forsiktige der også vi. Jeg har ikke vært spes. kvalm, men veeeeldig trett i starten. Ellers synes jeg det har vært fint å gå tvillinggravid....ikke noen store plager akurat.Også er det trygt at man får litt tettere oppfølging.

Henger meg på her, - kjempetrøtt og ekstremt kortpustet i starten der hvor du er nå - startet med et arsenal av piller: C-vit (for at jernet skal taes lettere opp ) jern m folin og B-kompleks + tran = alt ble fort veldig mye lettere.

Har hund og unghest så det blir endel gåturer på en dag, trener ellers ikke. Mistet fort lysten på kaffe, sjokolade og denslags - fikk dilla på druer, men har generelt lyst på mer frukt og grønnsaker så her ordner visst kroppen alt selv - er helt imponert over denne spiseendringen for jeg er egentlig en riktig søtmoms!

Var litt småkvalm i en uke eller så ca uke 9, men siden ikke.

- og sex er jo ekstra deilig nå da om jeg skal snakke litt fritt..., men litt forsiktig har vi nok vært....

Gratulere me dæm to små :) Du har ei fin tid forran dæj, d e skikkeli spennanes å arti å følle utviklinga fra uke til uke . Gled dæj til dæm bynne å sparke å røre på sæj =)

Vi fant ikke ut før ved ordinær ul i uke 18 at vi venta tvillinga. D va litt av et sjokk, spesielt sidn æ kun hadde litn antydning til mage.

Har stort sett gjort ting som vanli, bortsett fra at ting må tas litt mer me ro, av naturlige årsaka.

Trur man må kjenne på kroppen sin ka man e i stand til, å ka man helst ikke ska gjøre. ettersom ukan har gått.

Spis akkurat d æ har lyst på, men bynte å ta tran ( for veksten til ungene) å vitaminer. Sex kan man gjerne ha, så lenge du finn stillinga som e behageli, å d ikke gjør vondt. men igjen, kroppen sir ifra ;)

D e jo ingen sykdom å være gravid, heller ikke me 2stk :)

Å hvis man skulle bli plaga av ting, så gjell d å gjøre d bæste ut av d åsså. Stå på me godt humør =) Å lykke til =)

Hei mamma31!

Vi fikk vite i uke 8 at jeg var gravid med to, så vi har hatt god tid til å forberede oss. Og i om med at det var etter IVF forsøk så var vi ekstra forberedt. Nå er vi på tampen til fødsel (uke 37 i morgen) så vi er snart ferdig. Litt om svangerskapet mitt.. Helt fantastisk. Jeg var skikkelig kvalm, trøtt, sår og aggresiv de første 3 mnd. Da jobbet jeg bare 50% og sov resten. Jeg kastet ikke opp men like uutholdelig å være kvalm hele tiden. Etter det har det vært helt fantastisk. Jeg har vært så fin form, godt humør, masse energi, vokst og trivdes veldig godt. Den siste mnd har ting gått tregere men har vært i fin form. Nå beg det å bli tungt og jeg er litt lei nå.. Må også tilføye at jeg ikke har gått opp noen ting før den siste mnd, og har til nå gått opp totalt 3 kg. Det er ikke normalt for en tvillinggravid, men barna har vokst og tatt all næring fra meg, så de har det bare bra, men jeg har i meg selv ialle fall gått ned 8-10kg. Ingen leger skjønner noen ting. Kostholdet mitt ble totalforandret når jeg ble gravid; jeg klarte ikke lenger å spise snop, snacks, fet mat. Men fikk totalt dilla på frukt og grønnsaker og kinamat (som jeg aldri har vært spesielt glad i). Så jeg har jo spist utrolig sunt i hele svangerskapet. Nå på slutten har jeg fått lyst på kaker og snop, og det gjør jo ingen ting, da går vekten litt opp igjen. Ang sex så var vi livredde i starten, men det tok seg opp etter hvert. Også har det dabbet litt av nå på slutten. Man er nødt til å være kreativ ihht stillinger.. Men det har jo også vært morro rundt det det. Ellers ønsker jeg deg masse lykke til med svangerskapet ditt og håper du får det kjempefint..

Klem og smil

• 2 uker senere...

Annonse

Tusen takk til dere som har delt erfaringene deres med meg. Beroligende. Jeg har vært i drittform til nå, men begynner å føle meg litt bedre. Litt mindre kvalm, men trøtt, trøtt, trøtt. Er nå i 10. uke. Ser fram til å bli ferdig med 1. trim. Kanskje overskuddet til litt mer aktivitet kommer da. Og Moppie, lykke til! Gleder meg til å høre hvordan det går med deg nå i siste innspurt.

Jeg var sinnsykt trøtt og kvalm den første månedene, men det hjalp på etter jeg hadde kommet til uke 16. Da først begynte jeg å bli normal igjen. Det var akkurat da jeg fikk vite at det var to og så var jeg i sjokktilstand i to uker før jeg aksepterte at det kom to stykker. Jeg har etter det levd helt normalt og bare kjent etter på kroppen hva jeg har orket og ikke. Jeg har vært så heldig å være i fin form og gjort de fleste tingene jeg ellers gjorde og jeg fødte mine tvillinger kun en uke før termin og begge to var nesten 3 kg hver. Har altså hatt et flott svangerskap, men man blir jo tungre på slutten enn om man bare bærer en. Men det er verdt det!!!

Kjempegod oppfølging får man også som tvillinggravid.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...