Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Nå er gravid vitaminene mine tom, og man trenger jo bare å ta de fram til uke 12. Hva skal jeg ta nå da? Kan jeg bare ta vanlige multivitaminmineral piller? De er det bare halvparten så mye folat i da, men det er jo ikke så viktig lenger nå.
selfangerkjerringa Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg tar Vitamineral + omega3. Dette har jeg fått anbefalt på apoteket. Det er ikke anbefalt å bruke vanlige kosttilskudd, fordi en som gravid ikke bør få i seg for mye av vitaminer/mineraler som ikke er vannløselige. Dvs enkelte vitaminer skiller kroppen bare ut det den får for mye av, mens andre hoper seg opp i kroppen. Not good. Gå inn på et apotek og si at du er gravid, og spør hvilke vitaminer/kosttilskudd de anbefaler
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Okey, takk for svar, men de vitamineral pillene du tar er de spesielt for gravide da?
selfangerkjerringa Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 Vitamineral-pillene er ikke spesielt for gravide, men de er beregnet også for gravide. Som sagt - spør på apoteket, de er kjempefllinke og det er så mye greiere enn å drive å lete gjennom hyllene selv og bli usikker, det er jo så utrolig mye å velge i :/ ps: husk omega-3
**My little Miss drama and I** Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 Tar noe som heter gravid fra apoteket og omega 3 jeg;)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå