kosemoms♥med ny spire Skrevet 12. oktober 2006 #1 Del Skrevet 12. oktober 2006 I går var litt av en bortkastet dag må jeg si! Det hele starter med at jeg kommer på helsestasjonen for fysio-time med Amandus, og det viser seg at jeg har bommet på timen og kom en halv time for sent:-( Jaja, så fikk jeg ny time i morgen (i dag) og tenkte at det var jo dumt, men da får jeg ordnet pass i dag isteden! Kommer frem på t-banen og stopper innom narvesen for å kjøpe en kaffe, farris, yougurt og "foreldre og barn", litt å bære på med en barnevogn i tilleg...men får nå hivd det på disken og slår av en værprat med han som jobber der. så tar jeg med meg tingene å går, hvor han da roper etter meg; du må jo betale da! Utrolig pinlig:-( Jeg kommer tilbake og legger tilbake tingene på disken og ler det bort med å skylde på ammetåke osv...hihi:-P Jeg går ut og setter med på benken på t-bane perrongen og spiser yougurten min, da jeg ser narvesen mannen kommer mot meg og spørr "det er vel ikke noe du savner vel?"...for der kom han med kaffen min!! huff, enda mer pinlig, men har ledd mye av det i stille:-) Planen var nå å ta t-banen til stovner (som er 1 times tur med bytting) for å hente fullmakten fra sambo, som han hadde glemt å legge igjen! Få tatt bilde på amandus på fotobutikken på stovner sentert og så dra på stovner politistasjon og bestille pass. da fikk jeg jo gjordt alt på stovner...... Etter mye reising, en sliten unge og passbilde (!) kommer jeg til politistasjonen, som da er stengt pga oppussing!!! Lettere forbanna ringer jeg da til min mor og spørr om hun kan sjekke hvor lenge politistasjonen i sentrum er oppe! Klokken var da 14.00, og sentrum stengte 15.00, dette kunne jeg rekke!! skulle jo alikevel ned til byen:-) Amandus skulle egentlig ha mat da, men jeg valgte å løpe til t-banen for å rekke dette! sulten var fort glemt da han fikk sitte på armen å titte på t-banen:-) men da jeg ankom jernbanetorget var klokka kvart på 3, med en ilsinna gutt løp jeg inn på politistasjonen og spurte damene pent om jeg rakk å amme han før jeg bestilte pass?? "vi stenger om 7min, så det må du vurdere selv!!" Faen....var ingen andre der heller! Med Amandus på armen, hylskrikende (for jeg kunne ikke ta med vogna inn) fikk jeg styra oppi stellebaggen med andre hånda etter fullmakt, bilder og min legitimasjon! Mens jeg derpå måtte skrive denne søknaden med hånd nr. 3 (!!!) Etter en stund: Ja men han her er jo ikke registrert i folkeregisteret ennå, så han kan ikke få pass enda! ER DET MULIG????? så mye styr for å finne ut at han ikke kan få pass!! For en totalt bortkasta dag! Ser på det som litt humor nå, men gjorde ikke det i går for å si det sånn:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #2 Del Skrevet 12. oktober 2006 Off, stakar, hørtes ut som en stressende dag! Har du fått fødselsattesten hans enda? Sendt inn navnevalget deres? Ville purra på Folkeregisteret da, kan ta en ukes tid før de får ut fingeren og registrerer han, gjorde det med Sofie. Måtte ringe tre dager på rad før de gjorde noe. Når reiser dere? Tar en ukes tid å få passet. Håper det går litt lettere neste gang du skal hente pass da...hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemoms♥med ny spire Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 12. oktober 2006 hadde jo glemt å sende inn navneskjemaet i ammetåka, men han har jo fødselsnummer så tenkte ikke mere over det:-( Tulle meg!! Har ikke bestilt turen ennå, men den blir jo utsatt litt nå:-( buhu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-carina- Skrevet 12. oktober 2006 #4 Del Skrevet 12. oktober 2006 Oi, oi, det var litt av en dag! Sånne dager er ikke så morsomme, men heldigvis kan man le av sånt senere... Stovner var jo langt å reise for å få pass også da, er ikke Manglerud nærmere der du bor? Der har de jo og politistasjon... Men neste gang du får lyst på en tur til Stovner får du si i fra, du kan jo stikke innom... Jeg bor syv minutter unna T-banen... ) Kjedelig at syden-turen blir utsatt, men får trøste deg med at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kosemoms♥med ny spire Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 12. oktober 2006 manglerud har ikke passkontor tror jeg... men uansett skulle jeg jo ta det på stovner forde jeg uansett måtte ha fullmakt fra sambo som jobber der! tenkte på det faktisk:-) men skal si ifra neste gang jeg tar meg en tur dit og når jeg har litt bedre tid:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå