Gå til innhold

En liten teori/spm om symptomer før IKM

Anbefalte innlegg

Vi prøver på nr.2 og jeg var skikkelig dårlig når jeg gikk med jenta vår. Kasta opp og var kjempe kvalm både i begynnelsen (til nesten 5 mnd) og fikk det igjen i de siste ukene. Etter det jeg husker er det pga masse hormoner at man er kvalmen i begynnelsen av svangerskapet.

Teorien er da, viss jeg hadde så masse hormoner 1. gang, får jeg det kanskje igjen!? Og er det disse hormonene som forteller oss at vi er gravide når vi tar en test?

Kan jeg teste kanskje før IKM da?

Skal teste fredag hjemme og det er 1 uke til IKM så den er nok neg, og da bærer det til legekontoret. Større sjans der har jeg hørt og jeg skal på fest.

Lurer også på hvor mange ganger jeg kommer til å teste før IKM. Jeg er helt hekta på dette med å teste nå. Testa nesten i morrges he he he.

Og det er bare pga at hjernen min er gravid. Håper dette vanviddet vil avta viss det går mange pp uten at det klaffer.

Fortsetter under...

alle har d slik i 1 pp.....går heldigvisi litt over ettervhert..ihvertfall for meg...blir vel 6 mnd nå....sukk...

Man trenger ikke få de samme sympt/plagene i svangerskap nr 2. :) men kan jo håpe?

Men du får vel smøre deg med tålmodighet som oss andre....trenger joikke drikke deg full på fest selv om du tar noen glass.....

Tviler på at du får positiv test 1 uke før Ikm..

Men da lurer jeg på en ting...hvorfor er du så sikker på når du har ikm?...Ofte kluss med syklusene etter slutt med prevansjon...gikk du på piller? hormonspiral? ....min kropp har enda ikke kommet til hektene den..etter 6 mnd uten piller...:( Og jeg hadde tusen svangerskapstegn første og andre mnd...dette var pilla på vei ut av kroppen:)

Ikke ment som demotivering dette nå....men skulle ønske noen fortalte meg dette da jeg var ny......jeg skulle ønsker jeg ikke hadde så høye forhåpninger i 1 pp:)

klem og lykke til!

Hei og takk for svar =)

Jeg er slett ikke sikker på når jeg har el eller ikm, men har regnet ut etter forrige mens. Og håper det stemmer. Har alltid hatt stabile sykluser da både på og av pilla. Men jeg har ikke gått så lenge på pilla denne gang. Husker ikke akkurat, men det var etter januar i år. Ammet jenta mi før det og gikk litt på cerazette da.

Ble gravid fort sist gang og håper på det denne gang også, men sjansen for at det blir på 1pp er nok ikke så altfor stor.

Tror heller ikke at jeg får positiv test 1 uke før ikm, men da har jeg testet, er i vertfall ikke i teorien gravid og kan ta noen glass med god samvittighet.

Gjør ingenting om du sier det, har bare godt av å få virkeligheten inn i hodet av og til. Ikke så mange som gjør det siden ingen vet hva vi driver med =)

Hei du! Leser her å ser at du har brukt cerazette. Jeg mista min spire i mai-05,og mensen ble helt normal etter det,fortsatt 28-dagers syklus de påfølgende 2 månedene. Vi bestemte oss for å ta en liten pause i prøvinga pga en langtidsreise(1år),så ville ikke bli gravid med èn gang,for da måtte vi reise hjem mye tidligere. Begynte på cerazette,og fikk kjempestore bivirkninger,så slutta etter 2 brett bare. Fikk kjempekluss med syklusen i flere måneder etter det,og var laaaangt ifra 28 dager. Det skifta fra 33 til 42 dager de kommende månedene. først de siste 6 månedene har den vært stabil(+ - et par dager bare)

Så det kan ta tid før syklusen stabiliserer seg igjen etter cerazette. Håper for din del at det går raskere for deg! :-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...