Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag fikk vi papirene fra Ciconia.

Der var det med en plan, som jeg må innrømme at jeg ikke skjønte stort av...

Iflg resepten, skal jeg spraye med Synarela, og stikke med puregon. Puregonen er jeg kjent med fra før, fra forsøk her i Norge.

Men hvor lenge skal jeg spraye med Synarela?

Har forstått det slik at jeg skal spraye 3 ganger daglig i 16 dager, og etter det spraye 2 ganger? I såfall kan noen svare meg hvor lenge?

Det står også at etter 16 dager med spray, starter stikkinga, hvis jeg forstår rett:-)

Men hva med Orgalutran? Skal jeg ikke ha det nå?( For å hindre eggløsning?)

Beklager hvis dette ble rotete.

Og til dere som har blitt behandlet ved Ciconia, jeg blir kjempeglad for tilbakemeldinger om hvordan dere hadde det under behandlingen:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6652771-hjelp-meg-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mutya,

Har ikke blitt behandlet ved Ciconia, men kan kanskje hjelpe deg med spray-problemet ditt...

Har nettopp vært igjennom icsi her i Norge, og jeg sprayet helt frem til jeg satte eggløsningssprøyta. Vet ikke om det er standard, men det vil jeg tro du får nærmere beskjed om på kontroll. Sprayen hindrer jo eggløsning, så da trenger du vel ikke ett eget medikament til det?

Lykke til :o)

Vanskelig å si. Men jeg sprayet nesten helt frem til egguthenting ved første IVF forsøk.

Men tror jeg hadde ringt ciconia jeg for å være helt sikker:o). Er jo så forskjellig opplegg på hver enkelt, så det som er tiltenkt deg trenger ikke være sånn for andre.

Ellers kan du jo prøve St.Olavs i Trondheim tlf: 72574723

Lykke til!

KLem

Hei på deg! :-)

Jeg skal også som deg begynne med de samme medikamentene, synarela og puregon. Blir behandlet ved St. Olavs vi da. Jeg skal starte med spray den 18.okt. og skal spraye helt frem til uttak, dvs samtidig mens jeg bruker puregon'en. Jeg skal spraye 2 ganger om dagen. Orgalutran er jeg ikke kjent med, men det er vel forskjellig hva de bruker på de ulike behandlingsstedene sikkert. Men jeg skal iallefall kun bruke synarela og puregon.

Hei.. jeg er også igang i Danmark på Cicone. Kan jo prøve å fortelle hva jeg gjør...

Startet spray den 29/9 3ganger om dagen, og skal spraye frem t.o.m 23/10 (25dg)da skal jeg på ultralyd.. starter opp med sprøyter 15/10 og skal stikke frem t.o.m 22/10 (8dg)

Fra den dagen jeg starter stikke skal jeg ned til 2 ganger om dagen med spray..

Så blir det jo eggløsningssprøyten når det er klart.

Men Orgalutran??? det vet jeg ikke hva er, det står det ikke noe sted hos meg.. hmmm

Sist jeg skulle i gang skulle jeg spraye bare to ganger om dagen, sette stikk i 9 dager med 150 og nå sprayer jeg 3 ganger og skal ha 225 enhet på sprøyten... veldig forskjellig fra sykehus til sykehus.. Sist var jeg igang i Porsgrunn...

Lykke til... og håper skjønte noe hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...