Gå til innhold

Desember: spiser de selv?

Anbefalte innlegg

marekattungen gjør ikke det altså.

Hver gang hun spiser brødskive, som er frokost, lunch, og kvelds hver eneste dag (lker ikke grøt) så legger jeg ett par biter forran henne.

Men nei, hun bare pirker på de, plukker de ikke opp, bare pirker på de med pekefingeren......

Hva gjør deres unger nå?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6652366-desember-spiser-de-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg legger en og en bit foran Hans Marius, og da spiser han selv. Prøvde å ha bitene på et fat foran han, men da var plutselig alle bitene strødd utover gulvet..... Men en og en bit går fint.

Men selv om hun pirker, la hun få gjøre det. Samtidig som du gir biter i munnen. Så kommer det snart.

Leste om en på skravlesiden som hadde en jente som var nesten 2 år og 6,5 kg. Hadde spisevegring, og det de fikk beskjed om, var at de måtte bare la henne grise så mye som hun ville med maten, slik at hun ble komfortabel med spisesituasjonen. Da tenker jeg hvor heldig vi er som har barn som spiser godt. Storejenta vår var litt sånn, spiste utrolig lite. Nesten så jeg var glad hun spiste en bit sjokolade.... Men nå er det ikke noe problem, og Hans Marius har iallefall matvett!!! Fikk smake semulegrøt i går, bare litt på en skje. Å du, det fallt i smak!

Jento vår spise heller ikkje sjøl.. vi slite m å få i ho skive i d hele tatt. ho stressa veldig masse med den og blir skikkelig frustrert, så ho spiste nesten ingenting ei stund.måtte bare gå tilbake til grøt for å få i ho nok mat..

Annonse

Her så deler jeg brødskiva i biter og gir ham en og en bit som han selv tar i pekefinger grepet sitt putter i munnen. Får han mange biter foran seg så blir det brødskive mos.

Vi trener på å spise selv med litt små kjeks i biter en gang i blandt og Havrefras går det med en hel del av her. Deler også opp småbiter av freks ost, frukt ( kiwi er en favoritt her for tiden ) og annet småtteri vi har tilgjengelig.

Han er blit kjempe flink til å spise selv må jeg stolt si.

Men grøt og middag er det nok vi som styrer ja, ellers blir det en helt forferdelig masse gris. Men begynner nok å trene mer der snart også

Her forsøker vi iherdig å spise selv, men det blir som regel bare kliss.... Han er veldig glad i å skvise brødskiva inne i hånda, så derfor blir det så jeg gir han det meste!

Han får en eller anne bit å prøve seg på bare for å se om det kommer i munnen(noe det stort sett aldri gjør). Skulle han ha holdt på selv hadde han aldri fått i seg mat :)

Det er vel ikke lenge til han skjønner hva som skal gjøres med denne biten han sitter å klemmer på... Finner nok veien til munnen etterhvert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...