Gå til innhold

Har fødselsangst

Anbefalte innlegg

Har angst for mye rart, og gikk til psykolog en gang i uken før. Der lærte jeg litt om hvordan å takle denne angsten, og hvordan de negative automatiske tankene våre ødelegger opplevelser av ymse slag. Las en bok og kognitiv terapi, som hjalp ganske mye. Har angst enda, men klarer av og til å trosse den. Og noen ting er blitt mye bedre, f.eks det å gå på butikken. Men "trener" fremdeles på en del ting. Blant annet å snakke med folk jeg ikke er sikker på/ikke kjenner. Men vertfall i dag bestemte jeg meg også for at jeg skal føde vaginalt, selv om jeg har vært livredd dette siden fann ut hvordan min seks år yngre bror kom til verden. Ville bare si det til dere.

Er ikke kommet så langt på veg enda. Litt under 10 uker, og håper virkelig at jordmor tar meg på alvor, og kan hjelpe meg med dette.

Det eneste som er litt dumt er at det sykehuset jeg bor nærmest ikke har epidural, så jeg må til ett som er 1 t og 40 minutter borte. Inkludert ferge. Huff :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6652055-har-f%C3%B8dselsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann...

Jeg kan ikke si at jeg vet hvordan du har det, for det vet jeg ikke. Men jeg kan tenke meg at det ikke kan være lett for deg nå. Selv om du har vannskelig for å prate med folk som du ikke kjenner, kan det sikkert hjelpe å prate med andre som er gravide og er i samme situasjon.

Jeg vet ikke hvor du bor i landet, men på skrive måten din og du nevnte ferge til sykehus, så har jeg en anelse at det er til Ålseund sykehus du skal til. Men dette er bare noe jeg tror... Jeg vet de har veldig dyktige jordmødre der og de vil hjelpe deg med dette. Men dette gjelder helt sikkert i resten av landet også. Det er mange som er i din situasjon, så dette blir tatt på alvor. Du vil også få oppfølging av lege og jordmor under graviditeten, så der er mye hjelp å få..

Dette vil gå bra...Om du trenger noen å prate med eller noe så er det veldig mange her inne med erfaringer og gode råd..Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...