Gå til innhold

Keisersnitt i morgen!

Sprudle *født en liten jente*

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er samboeren til Sprudle. Hun ligger nå innlagt på ahus og skal ta keisersnitt i morgen formiddag. Hun er 33 uker på vei og babyen veier 2300 gram. Ultralyd og prøver viser en frisk baby som er i rute med utviklingen.

Hun har som noen av dere kanskje har fått med dere, slitt lenge med svangerskapskløe og vært hyppig til kontroller av lever og gallesyre. De siste dagene har derimot kløen blitt så ekstremt ille at hun fikk komme til kontroll igjen før tiden i dag. Da viste gallesyre verdiene 230, normalen er 8 og forrige prøve var på 97. Siden dette var en så drastisk økning på så kort tid (under 2 uker) og at dette allerede kunne være skadelig for barnet kom legene frem til at hun skal ta keisersnitt allerede i morgen.

Dette kom som et stort sjokk på oss begge, spesielt på mor. Selv om vi visste dette kunne komme hadde vi håp/tro på at det ville holde til uke 37, dette var også det vi fikk høre fra legene siden verdiene var såpass stabile. Fikk meldingen nå i kveld i 8 tiden og keisersnittet finner som sagt sted i morgen formiddag. Vi som hadde tenkt å bruke de neste ukene på å forbrede oss på dette og skulle på fødselsforbredende kurs om 2 uker... Den kan nok avbestilles...

Vi har snakket med flere leger og jordmødre ang. prosessen og hva som skal skje og utsiktene til babyen. De er veldig positive og sier komplikasjoner i uke 33 er veldig sjelden.. Sannsynligvis trenger ikke babyen kuvøse heller siden lungefunksjonene er ferdig utviklet. Vi måtte belage oss på ca. 2-5 uker på sykehuset.

Mor sliter litt med sjokket og ble selvsagt totalt satt ut. Men vi prøver å fokusere på det positive og ble beroliget av legene.

Rapport fra i morgen kommer senere. Det er mulig vi greier å koble opp min laptop fra sykehuset etterhvert.

Da hopper jeg til køys så jeg er utvilt til i morgen. Har på følelsen av at jeg kan trenge det. Det blir spennende.. Sprøtt å tenke på at vi er foreldre i morgen..... =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6651810-keisersnitt-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...