Gå til innhold

Lurer litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld=)

Er det etter uke 20 at fosteret legger mest på seg? At de da bare skal vokse? Er i uke 17+5, å er så redd for den vekta.. Syns lixom det er noe ganske mange tenker på fordi jordmødre og leger er flinke til å nevne det.. Å må jo si det at det er jo ganske godt med en sjokoladebit i ny og ne.. Men vil jo ikke at fosteret skal bli kjempestort..! Men litt normal kos i ny og ne kan vel ikke gjøre noen skade?

Har ikke veid meg før jeg blei gravid, så har ikke peil på hvor mye jeg evt. har gått opp.. MÅ man veie seg hos jordmor? Jeg kan jo uansett ikke svare på om jeg har gått opp..

Hm.. den vekta den vekta..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer veldig fra jm til jm. Jeg er til kontroll annenhver gang hos lege og jm, og blir bare veid hos lege.

Litt godteri av og til skader selvfølgelig ikke, men man skal være forsiktig med hvor mye sukker man får i seg. Ikke fordi man skal være så redd for hvor mye man legger på seg, men pga svangerskapsdiabetes.

Syns ikke du skal bekymre deg så mye for den vekta... Det vil alltid finnes mange som har gått opp mer enn deg, og mange som har gått opp mindre enn deg. Slapp heller av og nyt svangerskapet så godt du kan. Og husk at det er helt normalt å gå opp 12-15 kg, og mange går opp mer enn dette også. Det er mange grunner til at man legger på seg under graviditeten. Hvis man får mye vann i kroppen, får man mange ekstra kilo pga dette.

Skrevet

Ja.. men tenkte ikke så veldig mye på min vekt egentlig.. Tenkte bare litt på at fosteret kunne bli så stort.. Det skal jo ut også=) Har bare lest litt om de stor barna som kommer til verden nå, de opp mot 5 kilo å sånn.. Men det er sikkert ikke alltid mor kan bestemme det kanskje..

Nei, spiser og koser meg jeg, trenger ikke alltid noe søtt for å kose seg da=)

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...