Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Heisann! Sniker meg inn her fra BIM siden. Har termin denne måneden og skal føde på Voss. Lurte på om det er mulig å ta med CD dit til bruk under fødsel. Med andre ord: Har de CD-spiller tilgjengelig for oss? Takker for eventuelle svar.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg! Var ikke cd spiller på den fødestua jeg lå på, bare tv. Går jo ann og ta med seg en bærbar en selv!
KaMa Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg fødte også på Voss, og mener jeg så en cd-spiller der på omvisningen, for i utgangspunktet var tanken å ta med plate. Det gikk i glemmeboken mens det sto på, da... Uansett, gled deg til Vosse-fødsel! Syns selv at det absolutt var verdt turen fra Bergen. Følte meg skikkelig ivaretatt. Forøvrig kan du jo bare ringe opp dit. De har sikkert ikke noe imot å komme med litt info. :-)
3høstjenter Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 Jeg fødte på Voss, og ja de har cd spiller på fødestua der. Gled deg kjempehyggelige folk der. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 hvorfor velge å kjøre helt til voss for å føde egentlig? (om du bor i bergen så klart)...man kan jo risikere å ikke nå frem osv... og jordmødrene osv på haukeland var kjempe koselig og
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #6 Skrevet 12. oktober 2006 leste innlegget mitt og ser at det ser litt kvast ut..hehe..var ikke meningen det..jeg lurer bare på om det er noen fordeler der liksom..
KaMa Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Vel, siden jeg bor og er bergenser så kjenner jeg veldig mange som har født på haukeland. Husker ikke hvor mange fødsler de har i året, men det er mange.. Jordmoren jeg gikk til jobber selv på kk, men anbefalte meg Voss. Der har de vesentlig mindre fødsler og derfor bedre kapasitet og mulighet til å ivareta hver enkelt som kommer opp dit. Hørt om både bra og dårlige opplevelser fra Haukeland. Jeg ønsket ikke å gamble, men å være i tryggest mulig setting, så da ble det Voss. Var i grunnen ikke redd for ikke å rekke det.. Turen tar vel tre kvarter, og jeg brukte ytterligere 5 timer når vi var fremme. Uansett, det var en udelt positiv opplevelse. Jeg hadde en jordmor med meg hele tiden, så jeg følte virkelig jeg ble ivaretatt..
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 oki...jeg hadde født i bilen jeg da..bruker vel rundt halvanne time til voss...og min fødsel gikk kjempe fort... men for all verden, er jo bare positivt at noen lføder der og..sånn at det ikke blir så fullt på haukeland
KaMa Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 Det er vel uansett ganske fullt på haukeland, det er jo derfor en del faktisk har dårlig opplevelse med å føde der. Men det er jo supert at du hadde en god opplevelse. Hadde jeg merket at fødselen hadde gått fort, så hadde jeg nok havnet på haukeland selv, men det gjor det altså ikke, og ikke hadde jeg særlig vonde rier før vi kom frem. Da var det fire minutter mellom riene og fem centimeter åpning. Heldigvis står det oss fritt hvor vi vil føde her i Norge, så da kan vi velge hvor vi føler det riktigst for hver enkelt. Desverre er det ikke alle som er klar over det, og så er det vel mange som har mest tillit til store sjukehus fremfor de litt mindre. Voss har fokus på at den fødende skal ha en positiv opplevelse, og det ble det jo for vår del. Både under fødsel og i tiden etter. Men, sett på en annen måte, alltid greit med de som er skeptisk eller føder så fort at det ikke vil være et alternativ å komme seg til de mindre fødestuene, så er det fremdeles plass og tid til de som velger det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå