Gå til innhold

Til alle dere som lurer på om dere er gravide...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...hvordan skal vi kunne vite det?

 

Ta en test, det var sånn vi fant ut at vi hadde en spire i magen. Har aldri hørt om noe her inne som spurte "Tror du jeg er gravid?" og som fikk svaret "ja" - og som IKKE testet.

 

Er det fordi testene koster penger at dere spør oss hele tiden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig vett ikke dere det! Men vi må jo vente noen dager-uker før vi kan teste oss.... Å da lever vi jo ihåpet - å spekulerer mye fram og tilbake... Alltid kjekt å høre hva andre tror i forhold til hva vi føler og kjenner på kroppen. :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men som du sikker vet er dette veldig individuelt og kan lett føre til spekulasjoner og falske forhåpninger.

 

Men det er jo ditt valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

 

Syntes du høres litt morsk ut, Anonym... Håper det ikke stemmer. Du er jo gravid - hurra!

 

Folk må vel få spørre om det de lurer på? Så kan man jo kanskje heller la være å svare, tenker nå jeg...

 

Vi trenger å støtte hverandre i denne turbulente fasen, synes du ikke?

 

Kunne forresten ønske meg at alle skrev under nick'et sitt - blir så "ansiktsløst" med anonym. Er jeg kravstor?

 

God kveld til dere alle!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forrige innlegget var til "Anonym" som svarte, ikke "Anonym" som spurte... Hm nok en grunn til å bruke nick - da unngår vi forvirring!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jo bare det at når man venter på ikm er tiden lang.. og da er det alltid greit å kunne komme inn hit å snakke med noen som er gravide for å høre om alle mulige små ting som kan ligne på begynnelsen på en graviditet.. men du trenger jo ikke bry deg om det hvis det plager deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også synes jeg at det er litt feigt å legge ut sånne innlegg under "anonym", den knappen er ikke der for "slemme" innlegg, men for å hjelpe de som synes det er pinlig/ vanskelig å stille spørsmål. Det er feigt å skjule seg under anonymknappen hver gang man har sterke meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke slem, prøver bare å fortelle hvordan ting henger sammen. Og det ER mange sprøsmål om det samme her inne fra jenter som ikke er gravide, og da må det vel være lov å bli litt lei??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke syns du er slem, eller at det er noe merkelig negativt med innlegget ditt; dette er tydeligvis noe du mener du kan stå for:

 

Hvorfor er du anonym da?

 

Og, jeg skjønner du er lei. Det er ok, du trenger ikke svare på disse innleggene. Du trenger ikke lese dem en gang. Står det "Er jeg gravid?" i overskriften, så hopp over, ikke klikk på linken.

Det jeg ikke skjønner er behovet ditt for å legge ut en slik tråd. Det eneste du oppnår er sur stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja... Det er vel greit å bli litt lei også... Er bare vant til fra ass.befr.sidene at vi spurte hverandre om alt mulig rart. Vi må passe på at vi ikke starter noen krangler og så videre - hormonelle er vi jo he he he

 

Godklemmer til alle dere der ute med små skatter i magen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det selvfølgelig, men det var sånne innlegg som dette som gjorde det så trist inne på Bli Gravid. Der endte det med at anonymknappen ble tatt bort, og da ble det iallefall baluba.

 

Regner med at det sikkert kommer til mange nye hver uke jeg, med akkurat de samme spørsmålene og som ikke vet hvordan BIM funker, og da blir det jo en del spørsmål som kommer om og om igjen. Det nytter ikke å bli oppgitt, fordi neste uke er dette innlegget langt bak alikevel, og de nye jentene som kommer inn har sikkert akkurat de samme spørsmålene, så da er vi jo bare tilbake på startstreken.

 

jeg trøster meg med at noen ganger når jeg blir oppgitt og ikke orker å svare, så er det alltids noen andre som gjør det. Dermed får alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kan bare snakke for meg selv: før jeg ble gravid var det verste jeg visste å gå og vente på tr til forhåpningene mine steg, og så teste negativt. Jeg syntes det var veldig greit å få dele tankene mine med andre bim'ere siden ingen jeg kjenner visste om prøvingen. Når det nærmet seg ikm, ble tankegangen min mindre og mindre fornuftig, og da var det veldig greit at folk her inne kunne dele sine erfaringe og tanker med meg, slik at jeg kunne bli litt mer realistisk i forhold til den kommende testen og kanskje unngå en kjempeskuffelse. Den gangen jeg ble oppfordret til å ta en test, var jeg faktisk gravid, og jeg er veldig glad jeg spurte om det jeg gjorde, for hvis ikke hadde jeg nok gått lenger uten å teste, i frykt for å bli skuffet.

 

Folk er forskjellige, og jeg mener det bør være rom for alle sammen her på bim. Prøvere er i en ganske uvanlig situasjon med masse ulike tanker og følelser, og det bør ikke være sånn at folk skal være redd for å legge inn innlegg på forumet, ikke så lenge det har med graviditet å gjøre i hvert fall.

 

Alle på 1.tri har vært igjennom dette med prøving for ikke altfor lenge siden, så det må da gå an å ha litt forståelse for situasjonen prøverne er i (selv om folk selvfølgelig opplever dette forskjellig også). Ta hensyn og vær et medmenneske!

 

 

Uff, ble litt langt dette, men måtte bare få det ut.

 

Lykke til med graviditeten alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er koselig å dele erfaringer med de som prøver å bli gravide jeg, har jo nettopp vært prøver selv og vet hvordan tiden mellom EL og IKM er.

Så bare fortsett å spørre oss, det er bare koselig å svare! Og de som ikke synes det kan la være å lese innleggene og være glad de er gravide og ikke prøvere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare en ting å si til dette og det er at jeg trodde 1 tri var ett forum for oss som har testet positiv og som da også tilhører denne siden.. og jeg støtter det annonym sier om at hvordan kan vi vite om dere er gravide.... Det er jo helt latterlig spør du meg.. Ta en test og så kan dere komme tilbake til disse sidene når testen er positiv..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vet du hva...det står faktisk øverst på siden at 1. trimester er fra 1. dags siste menstuasjon...så det så! Må si meg enige med de fleste som har svart på denne tråden - at alle kan få spørre om det de vil, og er det innlegg som plager en så sinnsykt så går det an å la vær å lese dem. Er tydeligvis noen av dere som ikke husker hvordan det var å være prøver...eller som det kanskje gikk veldig lett for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at noen stikker innom her av og til dersom de vil høre med oss som er gravide. Men i det siste synes jeg faktisk det har blitt veldig mye av det, det kommer kanskje av at det ikke er så hyggelig inne på "bli gravid" sidene? Så de/dere stikker innom her i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...