Gå til innhold

Desember: Føler meg litt ensom til tider jeg :o(

Anbefalte innlegg

Uff, kjenner jeg blir litt misunnerlig på dere som er med i barselgruppe. Ikke missforstå, jeg unner dere virkelig den kosen, er bare det at jeg kjenner meg litt ensom til tider.

Spes på slike dager som i dag hvor jeg har vært super sosial, for nå vet jeg liksom at det blir lenge til nestegang det skjer så mye på en dag.

Kjenner ikke så mange som har barn og siden jeg var så syk lenge etter fødselen så fikk jeg aldrig blitt med i noen slik gruppe.

Skulle ønske jeg kjente flere som hadde små barn som jeg kunne treffe å gå trille turer med, ha treff med og generelt være sosial med.

Så jeg er veldig glad jeg har dere da.

Det er et par fri-barnehager her i bye som vi kunne gått i.

Men så er det det at jeg får litt små-sosialangst når det kommer til å møte opp et sted jeg aldrig har vært med masse mennesker jeg aldrig har troffet før.

Uff, m å nok finne mot en plass til å dra oss avgårde i en av disse barnehagene.

Hvor finner man mot til slik da dere? Har dere noen tips til meg?

Uff, detta var dagens suttreinnlegg. Sorry!

Fortsetter under...

uff då, stakar deg elvedatter, ikkje nokke kjekt å føle seg ensom..

Forstår deg kjempe godt eg, og her inne har du lov å klage så mye du bare orker.

Kor bor du henne?

Vi e her i bergen og om du vil treffe på oss hadde d bare vert koselig.. dersom du ikkje e på andre siden av landet då vell å merke.hihi

vi e heller ikkje m i nokke barselgruppe. eller vi går på gruppe på helsestasjonen, men gruppen møtes aldri utenom.

Men dersom du skal avgårde i en åpen-barnehage aleine må du bare tenke at sannsynligvis e d flere der i samme situasjoen som deg. kanskje finne du nokken gode venninner som du kan tilbringe tid sammen med, så slippe du ensomme dager:)

Lykke til hvertfall, komme nok til å gå veldig bra..

vi e veldig glade for å ha deg her inne på dib hvertfall, hadde ikkje vert d samme utn deg her!!!

klem

Hei!

Hvor bor du?

Jeg følte det litt på samme måten som deg, men turte ikke å gjøre så mye med det. Hadde vel litt små-sosialangst jeg også.

Men så la jeg inn et innlegg på dib-treff sidene her på dib, og vips så møtte jeg flere. Veldig koselig!

Den som intet våger - intet vinner :-)

Stå på! Det går fort godt :-)

Klemmer fra

Åååh :o)

Nå ble jeg glad, det varmer å høre at man blir satt pris på :o)))

*smiler*

Jeg er veldig glad jeg fant dere og denne siden. Dere er virkelig en koselig gjeng med damer.

Jeg bor på Hamar så det er nok litt langt unna deg HappyH. Desverre må jeg legge til. Hadde vært utrolig koselig med en desember treff, men tror vi er rimelig godt spredd utover landet, så det hadde nok blitt vanskelig tror jeg.

Nei jeg må nok ta meg selv i nakkeskinnet å dra meg i en av disse barnehagene. Jeg får ta kontakt med helsestasjon for å få litt info om hvor og når. Uff, er litt nifst synes jeg, men jeg har så lyst.

Ja, ta deg selv i nakkeskinnet, for dette kommer til å gå så bra.

Du får holde oss oppdatert da.

Og neste gang jeg reiser til Rena med toget, så skal jeg jammen oppsøke deg jeg :-)

Husk at med barn/hunder så oppnår du som regel alltid kontakt med andre mennesker :-)

Legg meg gjerne til på msn, adr er: [email protected]

Hei!

Jeg er mann, og har følgelig ikke noen barselgruppe heller. Jeg kjenner jo forsåvidt barselgruppa til sambo, de har jo vært hjemme hos oss med podene sine, og jeg har også sneket meg med på baby-kino et par ganger :-)

Heldigvis har jeg minst 2 kamerater/bekjente/kollegaer som også har lang pappaperm. Har spist lunsj i byen med han ene og har planer om trilleturer og besøk etc. Dessuten har jeg tenkt å ta "sjarmør-runden" med Snupi rundt på de nærmeste barnehagene (som vi har søkt på), og selvfølgelig innom åpen barnehage etterhvert.

Idag blir det lunsj-besøk på jobben til sambo.

Det er bare å komme seg over den første terskelen så blir alt så mye enklere. Stå på, Elvedatter!

Annonse

Skjønner deg godt jeg. Blir på mange måter litt isolert når en går hjemme, for de fleste er jo i jobb. Heldigvis har jeg et par venninner som også har permisjon nå, så har litt omgang utenom baby. Og snart er det jobb igjen.....

Har heller ikke barselgruppe, utenom gruppa på helsestasjonen. Og vi går gjerne på kafe etter helsestasjonen, men det er jo ikke ofte. Men hvis det er åpne barnehager, så stikk innom! Sikkert flere som deg som ikke kjenner så mange. Lett å si, jeg vet....

Og vi er kjempeglad for å ha deg her inne og, en koselig Elvedatter!

God klem til deg

Tusen takk for oppmuntring og gode ord :o)

Jeg skal virkelg prøve å finne motet til å dra meg avgårde å være litt sosial. Har jo så lyst både for min og Simen sin del.

En ting som også blir bra er når vi får flytta så blir vi boende rett i nærheten av den lille nyfødte tremeningen til Simen. Kjenner ikke mamman hennes så veldig godt, men vi har da prata litt sammen. Hun går jo også hjemme for tiden så jeg håper vi kan få litt kontakt. Sist selskap så snakka vi litt om dette faktisk, så jeg ser nå for meg at vi kan bli godt kjent :o)

Men jeg lover at jeg skal svelge frykten min å ta meg en tur i åpen-barnehage en dag. Og så lover jeg her og nå at jeg skal komme tilbake med refferat til dere så kan jeg ikke snike meg unna :o)

Igjen takk snille desember mammaer og pappa.

Kjenner meg så godt igjen Elvedatter!! Synes også det er fryktelig ekkelt å komme til slike steder hvor det er masse folk, og alle virker som de kjenner hverandre...

Men jeg fikk bare manne meg opp og ta med lillegull i åpen barnehage, for hans skyld!! Og da jeg kom dit var alle kjempe koselige, vi satt og pratet hele tiden. A stor kosa seg og lekte seg sååå godt :)

Skal vinke til "deg" Neste gang jeg tar toget forbi Hamar,når jeg er på reise opp til trøndreland :)

Lykke til iallefall... Det går så bra når man først kommer seg til slike masse menneskerplasser!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...