Gå til innhold

Kjære Lenn:-)

Anbefalte innlegg

Så utrolig fint og godt å se nicket ditt igjen - så ble jeg ærlig og oppriktig veldig glad:-) Det er jo så vondt når ingen ting blri som man håper, men heldigvis er vi sånn skapt at optimismen overskygger de negative opplevelsene og får oss videre.

Høres deilig ut med rødvins-kos og halleluja-guttene (Espen Lind er snadder!), jeg har hatt en "digge-meg-selv" høst selv så langt - men skal prøve å begrense rødvinskosen fra og med spraystart neste torsdag. Prøver også å begrense inntak av krabohydrater, mens jeg "pøser på" med proteiner. Sakl visst være bra for blodsukkeret og hormonbalansen... I tillegg har jeg kjøpt e-vitamin og rosenrot, så jeg satser vel friskt igjen:-) Selv om hodet ikke er helt med - kan liksom ikke tro at jeg skal gå jula i møte med spire i magen, men man vet jo aldri. Ei venninne har uttak uka før meg, så vi er to som venter og lengter om dagen.

Håper du titer innom oss av og til. Jeg stikker nesa innom nå og da jeg også, men skal prøve å ikke bli BiMoholiker under dette forsøket - jeg kan jo i hvart fall prøve...he-he!

Stor klem og mange god tanker og ønsker for deg vennen, vi høres:-)

Klemmmmmmm

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6650424-kj%C3%A6re-lenn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære snøfilla :o)

Så fint å få innlegg fra deg! Har tenkt på deg også :o)

Tenkte det samme i går, at jeg skulle skrive et innlegg bare til deg, men hadde ikke tid akkurat da. Men nå får vi oppdateres :o)

Jeg har jo vært 100% sykemeldt i 8 uker nå....Og nå som forsøkene ikke har gått, og vi skal i gang med en liten pause, har jeg fått låsning i nakke og ene skulderen..... Skal til kiropraktor i morgen. Klarer faktisk ikke å snu meg hverken til sidene eller opp/ ned... :o( Har hatt en søvnløs natt kan du si...Veeeldig vondt!!! *Arrgghh*

Søsteren min er massasjeinstruktør, og tok massasje på meg forrige uke. Gjett om jeg er stiv og støl (og vond) i bein og legger... Herregud, føler meg helt forfallen som en annen søppeldynge! Hele kroppen bærer preg av mye stress og påkjenninger. Har liksom ikke hatt "tid" til å kjenne på det før nå, når alt "roer" seg en smule...

Men jeg har fått begynt å trene igjen og det er deilig.

Er sykemeldt ut neste uke, og håper å begynne å jobbe litt på deltid etter det (hvis nakken spiller på lag med meg...) Var på besøk på jobben i sta og det var så koselig. Godt å være savnet. Det gir bare enda mer lyst til å begynne igjen. Men sånn jeg føler meg nå, er det ikke aktuelt å jobbe 100%.

Har endelig fått time til røntgen/ kontrast av egglederne. Allerede på mandag skal jeg til pers! Har aldri fått sjekket om de er åpne, så det blir egentlig litt spennende. Helt siden Xu-en har legene bare gått ut ifra at noe er galt med egglederen.. Det var jeg selv som pusha på for å få HSG-røntgen... Synd at man må ordne opp i sånt selv. Men skitt au. Det ordnet seg i allefall slik at jeg endelig får tatt undersøkelsen.

Jeg har tenkt å bestille meg regelmessig fysioterapi. Leste et innlegg lenger nede (du vet tips er veeeeldig velkommen hos meg ;o)) om en som hadde hatt massasje hos fysioterapeut og blitt gravid på egen hånd. Fysioen hadde visst fått i gang systemet hennes. Er jo verdt å prøve. Dessuten må jeg nok ha fysioterapi pga de stive musklene mine.

Ellers så er jeg glad for pausen vi har tatt ifbm IVF. Det sa stopp, og jeg har ikke vært flink nok til å lytte til hodet mitt, kun til hjertet.... Tror det er fornuftig å la kroppen hente seg inn igjen. Og at vi i familien får et "normalt" liv igjen (hva nå det vil si ;o))......

Godt å kjenne hormonene forsvinne ut av kroppen og få tilbake mitt normale "sterke" jeg :o)

Litt kjedelig at det blir på`n igjen med spray og sprøyter, men sånn er det bare. Spurte på St.Olav om hvordan det blir i forhold til doser osv. Siden jeg lå helt i faresonen for overstimulering sist, kommer jeg til å gå ned på dosene....Dette gjør at jeg blir litt engstelig. Hva om det ikke blir noen egg da? Herregud, jammen er det ting å engste seg for hele tiden, uansett hvor man er i prosessen!!! Det som er oppløftende, er at jeg ikke hadde bivirkninger av hverken spray eller sprøyter. Så jeg håper inderlig at dette fortsetter :o)

Nå skal jeg være flinkere til å åpne vinflasker :o) Har ikke vært inne på tanken engang når jeg har gått på hormoner... Men nå skal pipa får en annen lyd, he he....

Har faktisk begynt å få lyst å komme "ut av skapet" og møte noen fra BIM.... Har alltid vært veldig tilbakeholden med det, men begynner å få lyst å bli kjent ("ordntli) med dere som er i samme situasjon.

Kanskje vi kan få det til en gang? Det ser dårlig ut på denne siden av året, men neste år kanskje?

Har en samboer som skal mye ut og reise ifbm jobben i høst, og så har jeg et par ting på tapetet, så det baller på seg. Plutselig er det jul (og du har spire i magen!!???)

Unner deg det av heeeele (*strekker armene ut*) mitt hjerte!! Hadde vært en utrolig god nyhet :o)

Håper vi kan "snakkes" litt her inne nå og da. Akkurat nå orker jeg ikke svare på så mange innlegg, er bare litt sliten, men kommer sikkert sterkere tilbake etter hvert :o)

Nå verker ryggen og nakken, så nå er det fram med varmeputa....

Dette ble sikkert så langt at du sover i din dypeste søvn, så med dette *rister* jeg deg litt i skulderen....

"ER DU VÅKEN"?? *ler*

Ha det fint videre snøfilla, setter stor pris på deg og håper at det går bra med deg framover. Tenker på deg!!! :o)

Goood klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6650424-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6656586
Del på andre sider

Hei igjen:-)

Kjempekoselig med langt svar - jeg sovnet IKKE! Men har vært på data-kurs noen dager og ikke hatt tid til å skrive her inne...

Håper det ordner seg med nakken din og at du snart er i jobb igjen. Hvis du skal få deg en skikkelig prøve-pause tror jeg det er viktig å ha en aktiv hverdag å se fram til. Går man bare hjemme med sine egne tanker blir man vel litt "smårar" og rastløs etter hvert. Sier ikke at du er smårar altså (*smile*), men kan tenke meg at du kommer til å gå på veggen etter hvert:-)

Selv har jeg en litt "kranglete" rygg om dagen, så jeg skal til kiropraktor til uka. Mulig at jeg bare sover feil (ligger i merkelige stillinger), men hvis det er noe som bør bahandles er det greit å få klarhet i det før nytt forsøk. Gravid med vond rygg høres ikke bra ut..?!!

Koser meg med et glass vin i kveld, og blir nok ikke helt avholds før sprøytestart. Både Riksen og Vibeke Fjeld har sagt at et glass vin eller to til maten ikke spiller noen rolle (Vibeke sa t.o.m. at det kunne være positivt pga. antioksidantene), og så lenge jeg er tilhenger av å "leve som normalt" under forsøket er jeg ikke kjempestreng mot meg selv.

Synes det er veldig hyggelig om du kommer "ut av skapet" snart, jeg har i hvert fall ikke annet enn positive erfaringer med å møte andre BiMere. Er du i Oslo på nyåret og er klar for å møtes så vil jeg veldig gjerne det:-) Spise litt og ta oss en prat om det som ligger oss begge på hjertet: Ønsket om å blir gravid! Min mor har også nevnt dette med adopsjon, men det provoserer meg egentlig litt. Synes det er så mange som har født egne barn som sier "dere kan jo bare adoptere". Men for det første så er det ikke "bare" å adoptere, det er både en lang og kostbar prosess. Og for det andre så må det da være lov å ønske å blir gravid, føde og amme som alle andre uten å bli møtt av "gode råd" som egentlig bare gjør vondt?! Blir litt sint, jeg...

Nei - nå er det jeg som skriver meg bort. Har lovet mannen min en kopp kaffe før "Nytt på nytt" så jeg får komme meg på kjøkkenet:-)

Vi høres. Håper du får en fin og koselig helg!

Klem & klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6650424-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6676644
Del på andre sider

Annonse

Heisann snøfilla :o)

Måtte bare avkoble litt...hatt en meget sterk diskusjon med mannen... (les: krangel..??)og nå tok han en tur på jobben... Phu, ikke noe lett tid dette her! Alt baller liksom på seg, hormonene skal ut av kroppen, pause i prøverør og en kropp som ikke er seg selv i det hele tatt!

Var til kiropraktor på fredag, men han ville ikke begynne å knekke på meg, siden bevegeligheten var litt bedre. Han spurte også om det hadde blitt mye stress i det siste....*kremt* Og så kom jeg plutselig på at han ga meg forbud mot å sitte foran PC!! *Oi- søren!!*....

Spent på undersøkelsen i morgen, og om egglederne er tette... Blir uansett godt å få et svar. Skal komme "på besøk" og oppdatere.

Jeg depper litt om dagen, fordi jeg sitter og regner på det... Vi begynte jo og prøve i 2003...og jeg trodde hele tiden at "neste år" da blir det baby...... Men sånn det ser ut nå er det ikke engang sikkert det blir baby i 2007!! Begeret har nok blitt litt for fullt i det siste... Blir litt sånn melankolsk og tenker tilbake... Jeg har jo vært gravid 3 ganger og mista... Hvorfor i helv*** kunne ikke en av de spirene klamret seg fast? Så hadde jeg sluppet dette maset! *sukk*

Sorry sytingen... *smiler oppgitt* :o) Beklager!

Skal ut og gå tur med en venninne i kveld og regner med hun får "høre det".... Det er hver sin gang og være frustrert... ;o)

Ha en fin dag snøfilla - håper du nyter det fine været. Så lenge det varer!

Stoooor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6650424-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6693141
Del på andre sider

Kopierer innlegget til Brumm, for å oppdatere deg:

Endelig ferdig med røntgen....

Fy og flate!! Dette er noe av det mest ubehagelige jeg noensinne har vært med på....

Må tilføye med en gang at egglederne sannsynligvis er tette, BEGGE to....(?)*hulk* så det er nok derfor der ble så jæ***vondt :o(

Overlegen kom og ville gi meg nitroglyserin for smertene, så vondt var det... Og de sprøyta inn kontrast gang på gang på gang, fordi de ikke fikk sett skikkelig.... *grøss*

Jeg ble bare sååå uvel og kvalm, måtte sitte i ro i 20 min etter jeg var ferdig for å forsikre de om at alt gikk bra...

Får ikke svar på det før de har sett på røntgenbildene og sendt resultatet til gynekologen min.

Den høyre (exu-egglederen min) var helt tett, så gjelder det med den andre. Men det ser ikke lyst ut.

Ble bare så deppa.... Den ene nedturen etter den andre, føler at det er så mange hindringer for å nå målet.... Føler meg så mislykka, ingen eggledere virker, ikke blir jeg gravid via IVF, når jeg blir gravid så bare mister jeg... *hulk hulk* Ikke noe bra dag dette her.

Håper du har det bare bra vennen! Ble mye klaging dette her, men har en skikkelig dritt-dag, nå kan den nesten ikke bli verre.....

Skal på klubb og møte noen venninner i kveld, så da retter deg seg nok :o)

Stoooor klem fra en skikkelig "pudding"

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6650424-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6705920
Del på andre sider

Å nei - stakkars deg! Leit å lese at undersøkelsen gjorde så vondt, men skjønner det jo med en tett eggleder. Håper du får pos. nyheter om den andre snart, at den kanskje ble åpnet eller noe under spylingen.

Mener å ha lest at ødelagte/tette eggledere kan "ødelegge" for forhodene i livmora sånn at et befrukta egg ikke får optimale forhold for å feste seg. Tror t.o.m. jeg har lest om ei som måtte fjerne egglederne sine før hun ble gravid... Mener (som alltid) IKKE å skremme deg, men kanskje du skal høre med gyn. angående dette når du får det endelige svaret på undersøkelsen? Skjønner godt at du føler deg mislykka akkurat nå, har vært der så alt for mange ganger selv de siste årene - men gi ikke opp! Spør og grav til du får svar på alt du lurer på, det er jo dumt å gi seg i kast med nytt forsøk hvis ikke alle hindringer er avklart først.

Håper smertene gir seg etter hvert og at du er på beina igjen i morgen:-)

Stor "synes-synd-på-deg" klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6650424-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6709305
Del på andre sider

Hei kjære snøfilla!

Ikke meningen å klage i går.... Beklager altså....Har blitt mye negativt fra meg i det siste. Av og til lurer jeg på hvor den positive jenta har blitt av ;o) Det ble liksom så tungt etter siste forsøk (avbrutte altså).

Fikk så mange tanker i går etter undersøkelsen. Hvorfor er de tette? Hadde jo en følelse av at den ene var tett, siden jeg hadde exu på den siden, men den andre...? Har aldri hatt noe "rusk" der nede... Kan de bare tette seg til sånn uten videre??

Skal ringe gyn og spørre i dag, mulig han vet sånn cirka hvor lenge det tar å få svar. Tror jeg har spurt han før angående å fjerne eggleder, men det mener jeg å huske at han var negativ til.... Men skal iallefall høre igjen... Vil ikke ha noe hindringer som gjør at forsøk etter forsøk går i vasken....Hvis begge er tette, er det jo ikke noe hensikt å ha dem, og iallefall ikke om de lager kluss i systemet!!

Var så livende redd for å måtte fjerne eggleder etter exuen min. Følte det så rart at et organ skulle fjernes liksom... men jeg ser i ettertid at de bare skulle tatt den. Arrvevet sitter helt oppi hjørnet av livmoren og stenger for egglederen. Så den er helt ubrukelig.

Jeg hadde håpet å få et par "hjemme-prøve-måneder" jeg, skjønner du. Bare se om det kanskje kunne klaffe på egen hånd. HA!! Særlig. Ser ikke så lyst ut mht det nei....

Men sambo er flink å "dra meg opp" (sjelden det er nødvendig, for jeg kommer meg som regel alltid opp igjen) Denne gangen har han nok fått seg en støkk, siden jeg har vært så tafatt.

Men jeg lover, jeg kommer sterkere tilbake!!! Jeg er klar for nytt forsøk i desember!! Og da skal spiren sitte.

Inntil da får jeg heie på deg (dere) og håper at alt går som smurt og at spirene klorer seg fast hos dere :o) *Krysser fingrene* alt jeg kan!! :o)

Du må ha en riktig fin dag snøfilla - takk for oppmuntringen, det var godt!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6650424-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-6714554
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...