Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Hvilken størrelse bruker dere på dyna? Lurer på om vi skal bytte til junior dyne (140), men så sa de i butikken at det ikke er vanlig å bytte før de nærmer seg 3 år! Lillemann ligger stort sett uten dyne og er litt kald på lår og stump om morgene. Hjelper det å bruke ullpysj, eller blir det bare enda mer luftig? Ullfrotte blir vel i varmeste laget? Det er ca 18-19 grader på rommet hans. Bruker dere lammeskinn i sengen? Vi gjorde det ifjor, men nå bruker vi det i vogna. Kan vi bruke det samme i senga, eller bør vi ha 2? Hva gjør dere?
*Mustang Sally* Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Vi har brukt lammeskinn nå de siste nettene pga kulde. Har hel bomullspysj med føtter og sokker utenpå. Har brukt junior dyne fra fødsel av i sprinkelsenga. Ikke noe problem. Vet mange som gjør det.
**synne** Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 vi bruker 80*100 dyna men har vurdert å gå opp en størrelse snart.. Hun ligger alltid oppå dyna, så kanskje hvis dyna er større... Vi hadde også lammeskinn i senga i fjor. Kanskje det skulle fram igjen ja! Bruker bare vanlig bommullspysj og sokker om natta -og langermet body under. Hun er av og til ganske kald (fryser nok ikke, men ikke akkurat svett heller) når vi tar henne opp for tiden... Hun er 17 mnd nå. Du ble kanskje ikke så mye klokere av dette, men det er nå mine tanker om den saken.. hehe..
mamma til tre søte små:o) Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Eldstemann begynte med voksen dyne da han var 3år han. Husker ikke når han begynte med junior dyne men mellomste var iallefall 11 mnd. Bruker bare vanlig bomull pysj på han evt sokker og ulltrøye dersom det er veldig kaldt. Brukte lammeskinn i fjor vi også men nå har minsten arva det. Jeg ville ikke brut lammeskinnet både i senga og vogna hvis h#n er ute og leker og så sitter på det, føler liksom at alt må være rent i senga jeg.
Twig Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Har 80x100 enda vi. ho er 13 mnd Ligger med hel pysj
camilla^ Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Her har begge ungene hatt junior dyna fra de var ganske små. Kun den første lille tiden de hadde den minste dyna, helt til de kunne lee litt på seg, og sparke den av. Eldste jenta mi begynte ikke å vilel ha på seg dyne før hun var ca 3 år. Før det lå hun helst uten, eller mamma måtte bre over henne ørten ganger i løpet av natta. Minsten nå blir skikkelig sinna hver gang jeg tar over henne dyna. Kun når hun kommer inn i senga mi og kryper inn i armekoken min hun noen ganger vil ha dyne over seg. Her går det i vanlig pysj, men begynt med ullsokker noen netter nå.
nove Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Vi har også hatt samme problemet at junior sparker av seg dyna og helst skal sove opp-ned-bak-frem i senga. Dette var jo helt greit så lenge det var litt varmere i været, men nå som det begynner å bli kaldere så har vi begynt å bruke en ullfleece sparkepose som passer for barn opptil 4 år. Så nå finner vi han som regel igjen under dynen god og lun om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #8 Skrevet 12. oktober 2006 Hei nove. Hvor har du kjøpt den posen? Har samme problemet her,så snuppa mi sover i ullundertøy- men de blir jo litt lunere om de har noe over seg også.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #9 Skrevet 12. oktober 2006 ville ikke brukt det samme i senga som i vogna, ikke når de er så gamle. Kanskje fordi mine gutter skitner alt til:) Vi bruker skinn i senga til gutten på 1 og han på 4. Bytta til juniordyne til førstemann da han var 2,5 - da han fikk voksen seng. Så lenge de ligger i sprinkelseng ser jeg ikke bohovet. Minsten ligger i ullpysj, og han blir ikke kald selv om dynen er av.
nove Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 Posen er kjøpt på: http://www.going.no/asp/webshop_produkter.asp?varegruppeID=33&vareundergruppeID=54 Det er den i ullfleece som vi bruker. Er kjempefornøyd med den og den er ikke så sinsyk dyr heller. De har forresten en del andre fine produkter der også!
Huffi Skrevet 12. oktober 2006 #11 Skrevet 12. oktober 2006 Her ligger vi i pysj med ullsokker utenpå, og babysafe-posen (uten stropper) Og vi har byttet til juniordyne. Og nå har han også begynt med ei lita pute.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Tusen takk for mange fine svar jenter :-) Tror vi får bruke skinn i sengen snart, og kanskje kjøper vi en ullpysj
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå