Tigergutt Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Heisan! Vi vurderer å dra til Thailand i januar med baby på 9 måneder. Selv har jeg feriert i Thailand de 5 siste årene, og har ingen betenkligheter med å ta med snuppa dit. Det som jeg eventuelt gruer meg mest til er flyturen - den har vært slitsom nok uten barn! .........men så er det alle kloke/fornuftige hoder som advarer oss mot å ta med en baby til Østen. Foreldrene mine maser om imunforsvar som ikke er ferdigutviklet hos baby, svigermor er engstelig for aircondition på flyet, skrekken for malaria mygg...osv.... Noen med erfaringer fra liknende reiser eller synspunkter som kan dele det med meg? Jeg er kjempe takknemlig for svar. Fortsatt fin kveld.
Tigergutt Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2006 dytter igjen jeg, i håp om svar!
Kuredu Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Jeg har selv vært inne på tanken.....men har ingen erfaring - for har ikke tatt reisen enda! Vi vurderte å dra nå i november med babyen vår på da 3 mnd, men etter å ha tenkt masse på saken har vi bestemt oss for å holde oss i Europa. Vi har vært i Thailand 2 ganger tidligere - og synes det er helt herlig der! Derfor kunne vi tenke oss å reise dit med baby (pga klima, pris og vennlighet) - men dropper det pga infeksjonsfare, og at det er så langt unna. Selve flyreisen føler jeg ikke er noe problem - det er hvis noe skjer der nede og du vil hjem, da er det langt å reise! Har forresten også hørt at 90% av de babyer som havner på sykehus i Thailand av turister har blitt stukket av mygg og får feber - og det har iallefall vært MYE mygg der vi har vært! De anbefaler dessuten ikke barn under 4 år å reise dit.........derfor blir det Kanariøyene for oss - vet ikke helt hvor enda. Blir digg å reise dit også...............
Tigergutt Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2006 Hei Kuredu og takk for svar! Jeg er også veldig ubestemt på Thailand kontra Kanariøyene. Helsemessig er det flere ting som taler for Europa. Derimot pris, klima, mennesker, miljø, atmosfære, mat...osv... taler for Østen. Jeg føler meg veldig trygg på Thailand siden vi har vært der 9 ganger på 5 år. Vi har loffet rundt med ryggsekk og funnet våre paradis. Vi har gjentatte ganger møtt norske foreldre som har benyttet pappaperm i Thailand. Alle har bare lovord å komme med. Jeg spurte helsesøster om "det å reise med barn", og hun sa at de måtte vurdere vaksiner etterhvert som vi bestemte oss for land og verdensdel. Det er ei i barselgruppen min som drar til Mexico nå i desember. Jeg er litt spent på å høre hva slags erfaringer hun gjør........... Gidder du å legge ut et innlegg her inne om erfaringene du gjør når du har vært på ferie? God tur ihvertfall, uansett hvor du/dere havner.
Kuredu Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Hvor i Thailand har dere tenkt å reise forresten? Hvis vi nå mot all formodning velger Thailand allikevel blir det nok Koh Samui på oss. Vi har tidligere vært på Phi-Phi og Koh Samet.........
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 12. oktober 2006 #7 Skrevet 12. oktober 2006 Heisann! Vi er nå på vår 4. tur i Thailand. Snuppa blir 2 år om 2 uker, og har alle rede vært tilsammen 4 mnd her! Uansett; første gang vi dro, var hun 5 1/2 mnd, andre gang var hun 11 mnd og sist vi var her var hun 15 mnd. Har laget en liten nettside om det å ha med barn til Thailand; www.barnithailand.piczo.com Det er en side med både gode råd og erfaringer.
Tigergutt Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 12. oktober 2006 Takk for svar. Nå skal jeg inn og se på siden din.
Tigergutt Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. oktober 2006 Vi reiser nok syd. Vi pleier alltid å starte i Krabi på Railay beach. Har blitt tradisjon, på en måte. Ellers har vi vært en del inni gulfen. Koh Samui er jeg ferdig med - vært der 3 ganger, og sist gang var det blitt veldig veldig turistifisert. Var der 1 mnd etter tsunamien, og da hadde all charter blitt omdirigert til Koh Samui fra Phuket. Derimot Koh Phangnan og Koh Tao er helt fantastiske øyer. De ligger 1 og 1,5 times tid i fra Koh Samui. Sist var vi på flere småøyer sør for Phuket by. Coral island bl.a.
Tigerbabe Skrevet 12. oktober 2006 #10 Skrevet 12. oktober 2006 HEi Lorang! Selv reiser vi til Filippinene med jenta vår, da er hun 1 år.Det jeg gruer meg til er flyreisen, ca.2,5 time lenger en BKK, men ellers er jeg veldig lite bekymret altså....men nå er ikke jeg av den engstelige typen da. Tror jenta vår kommer til å storkose seg, tror også det kommer til å gå fint for dere.Kjenner flere som har reist til Thailand med småttiser og det har alltid gått bra. God reise!!!!
Tigergutt Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 12. oktober 2006 Heisan! Jeg er heller ikke en bekymret person, så jeg er egentlig veldig klar for å dra til Thailand. Flyturen er også det jeg gruer meg mest til. Gå inn på linken til hun over, så ser du tips og erfaringer hun har gjort etter å ha reist med små barn! Har du gjort deg noen tanker om solforhold og babyen. Tenker på hvor lenge de kan være i solen (selvfølgelig med solkrem og hatt), bruke tynt bomullstøy etc.
♥maxen min♥ Skrevet 12. oktober 2006 #12 Skrevet 12. oktober 2006 Et vennepar av oss var i Thailand m sin datter da hun var 7mnd og alt gikk veldig bra. Hun lekte og kosa seg på flyet og sov en del. I Thailand er de veldig glad i barn fant de ut av og ble de fortalt og da de var ute å spiste middag forsvant hun inn på kjøkkenet m de som jobbet der og ble godt passet på! De hadde bare godt å fortelle! De hadde med seg mme og annen mat siden de ikke visste om de fikk kjøpt alt der. Vi skal også på ferie i februar, da er gullet 7 mnd, men får bare til å reise en uke så da blir det nok den store turistmaskinen på oss, men kunne vi velge hadde det blitt Thailand, helt klart!
Tigerbabe Skrevet 12. oktober 2006 #13 Skrevet 12. oktober 2006 Hei igjen! Ja Thailand og Filippinene er ganske likt på mange måter, også klimatisk. Jeg var i Italia i sommer, der er det varmere enn det er i Thailand/Filippinene i januar/februar.Det gikk også kjempebra, vi var t.o.m på stranden. Kjøpte en stor parasoll som vi festet til vogna (vi bare tredde stangen gjennom styret på vogna), et supert tips. Den parasollen kommer vi til å ta med oss til Filippinene. Nå blir det jo ikke så mye soling som jeg er vant med som før jeg fikk barn, men vil jo at jenta vår skal få kose seg litt på stranda.Kommer til www.barnetrend.no Når det gjelder flyreisen prøver jeg å tenke positivt, man kan jo liksom ikke flykte fra flyet, man må bare være der helt til man kommer ned-ned kommer man alltids:-)) Dessuten tenker jeg på belønningen vi får når flyreisen er over, 5 uker i strandparadis i stedet for 5 uker i snøh*****te:-)) Tror forresten det kan være lurt å pakke ned en del leker til barnet som det ikke har sett før som man kan introdusere i "vanskelige" stunder på flyet.
Tigerbabe Skrevet 12. oktober 2006 #14 Skrevet 12. oktober 2006 Nå så jeg at jeg glemte å skrive hele setningen.Det jeg skulle si var at jeg fant sånne "solklær" på www.barnetrend.no som jeg tenkte bestille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå