Gå til innhold

Noen som har tatt keisersnitt før og som er i tvil nå?

Anbefalte innlegg

Litt tidlig å begynne å tenke på det da, jeg har termin 17. juni:-), men jeg har bestandig vært så i mot keisersnitt men hadde ingen valg ve første barn for 2,5 år siden og nå har jeg blitt så i tvil. Er jo bare akkurat blitt gravid, men merker at dette tar mye av tankene mine...

Har vært kronisk syk siden jeg fikk førstmann og er ikke i noen god fysisk form nå og kan vel ikke ta sjansen på å bli i så mye bedre form under svangerskapet heller.

Og jeg tenker at det er bedre med et planlagt keisersnitt enn at det evt blir hastesnitt igjen. Hadde 9 cm åpning sist, men ikke noe tegn til at livmormunnen skulle flate ut og hjerterytmen var borte i opptil 5 min av gangen og til slutt helt borte så vi kunne ikke vente. Det behøver selvsagt ikke skje igjen, men man tenker jo sitt. Hva ville dere gjort?

Deilig å få det ut:-)

Fortsetter under...

Jeg hadde hastesnitt sist for snart 2 år siden. Jeg vil rådføre meg med helsepersonell, men ha lav terskel for ks igjen. Jeg har bestemt meg for at jeg vil ha planlagt ks dersom seteleie og ikke prøve manuell vending som jeg gjorde sist. Babyen ble stresset og det var også derfor det endte i hastesnitt.

Jeg ønsker på en måte å føde vaginalt, slik at jeg får oppleve det også, men ikke for enhver pris. Hvis det er stresstegn hos ungen vil jeg be om ks ganske fort. Jeg kommer til å ta opp dette med jordmor og lege utover i svangerskapet og håper på god oppfølging på dette.

Jeg er ikke plaget med helsen som du er, i ditt tilfelle ville jeg også tenke på hva som er best for deg. Jeg er også tidlig ute med tankene om dette, er 7+0 i dag.

Lykke til!

Dette er en av mine strore kvaler om dagen. Hadde ett hastesnitt for 2 år siden.

Var 13 dager på overtid og hadde hatt rier i 2 døgn. Kom inn på sykehuset med 3cm åpning. Dårlig hjertelyd på lillegutt helt fra jeg kom inn på sykehuset. Etter 8 timer og riestimulerende hadde jeg 5 cm åpning. Lillegutt kom aldri ned og det var null fremagang i fødselen.

Fikk meg også ett par skrekkopplevelser i løpet av dagen.(orker ikke fortelle alt nå)

Det ble bestemt hastesnitt, og i full narkose. Akkurat alt jeg ikke hadde ønsket ved en fødsel.

Jeg fikk ikke sett lillegutt før etter 6 timer og det var helt forferdelig.

Jeg har absolutt ikke lyst til å oppleve dette en gang til, jeg vil SE mitt barn komme til verden.

Var å snakket med legen min nå, og hun har ikke fått noen papirer på hva som egentlig skjedde. Jeg fikk heller ingen forklaring eller oppfølging etterpå.

Jeg er 95% sikker på at jeg vil ha planlagt snitt neste gang. Men de siste 5% gnager i meg. Jeg vil så gjerne oppleve en normal fødsel, stoltheten min og jeg er ikke enige her (=

Jeg har også god tid på meg, har foreløbig termin 18 mai. Men jeg tenker på dette nesten hele tiden, og tror jeg må bestemme meg før jeg skal inn til samtale på sykehuset..

Vankelig det her (=

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...