Gå til innhold

Kynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Er 20uker ...

Kan noen fortelle meg hvordan kynnere kjennes ut????

Er dette normalt så tidli??

Hvor tidlig og hvor ofte har dere kjent kynnere??

Er så ubehagelig. Blir litt nervøs jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Kynnere er sammentrekninger i livmoren, og du kjenner at magen blir hard. Detter er normalt ikke farlig eller unormalt, men jordmor sa til meg at om det blir SVÆRT ubehagelig og/eller det kommer blod/slim må du oppsøke lege eller jordmor.

Skrevet

har hatt dette en del ganger nå og blir like redd hver gang! er i uke 26 straks nå og er like redd hver gang for at det skal være fødselen som begynner...hos meg er de skikkelig kraftige som støt på en måte og magen blir kjempehard..syns å huske jeg leste at forskjellen på kynnere og rier var det at kynnere varte mye lengre og holdt seg i magen mens rier kunne begynne litt mer mot ryggen og kjennes mer ut som noe presser ut...

selv synes jeg det er veldig vanskelig å definere om det kan være kynnere eller rier...som sagt blir like skremt hver eneste gang selv om jeg har hatt det en stund nå...mannen blir jo kjemperedd han også mer enn meg nesten..hadde skikkelige kynnere her om dagen når vi kjørte bil,,det var skummelt varte skikkelig lenge og føltes som det kom regelmessig så da ble vi skremt! heldigvis gikk det bra...skikkelig nervøs for å skulle føde tidlig jeg...

Vi får bare holde ut!

klem

Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg kynnerer hele tiden. ikke vonde men ubehagelige. kjentes det bare på at magen knyttet seg og ble knallhard.

Nå er jeg 13+5 i mitt andre svangerskap og da jeg var 12+6 kjente jeg mine første 2 kynnere. En til dagen etter, men så har jeg ikke kjent noe etterpå.

Tror ikke du trenger å være redd så lenge de ikke kommer så veldig ofte. Føler du at de varer ofte så ta tiden. Da jeg var iuke 26 sist fikk jeg kynnere med jevne mellomrom, husker ikke hvor stort mellomrom og de varte i 45 sek hver gang. da ble jeg satt opp på en ekstra kontroll men ungen kom ikke før til rett tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...