Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal begynne å gi min lillegutt smaksprøver på grøt ol. og har i den forbindelse noen dumme spøsmål å komme med. Skal mos, grøt ol. ha ca . 37 grader eller kan det også være kaldt. Må banan kokes eller kan man gi ham den most slik den er, kald. Blandes mosede grønnsaker ol. med vann?

Hilsen helt grønn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første: ingen spørsmål er dumme! :)

Noen babyer liker bare lunken mat, andre syns det er greit når den er kald også. Prøv deg frem. Men den skal aldri være så varm at han brenner seg så klart.

Du kan gi most banan slik den er, og du kan blande grønnsaker med morsmelk. Sikkert med vann også, men mm er jo godt for det er de vant til.

Skrevet

Aldri dumme spørsmål......

Til grøten varmer jeg opp enten vann eller melk. Det står bakpå grøtpakken hvor mange grader det skal være ved innrøring av pulveret. Serverer grøten til babyen ved ca 37 grader. Grøten blir fort kald, så du kan godt ha den i et varmt vannbad for å beholde varmen.

Fruktmos har jeg servert både varm (lunken) og kald. Den smaker helt forskjellig når den er kald, og snuppa liker det veldig godt. Mosen blir litt mer sur og litt mer smakfull når den er kald.

Banan gir jeg most. Tar bare en t-skje og drar over bananen, slik at det blir mos.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...