Gå til innhold

Ammete- fungerer det og drikker dere mye av det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å amme og driver å prøver ut ammeteen. Jeg drikker den morgen og kveld. Er det egentlig noe vits og hvorfor står det max 1-2 kopper om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har drukket Naf ammete fra apoteket. På den står det "noen kopper pr dag", så jeg drikker 2-4 kopper. Skal vel egentlig hjelpe på luft i magen hos babyen, og forhindre tette melkeganger, men synes ikke den har hjulpet noe særlig. Lillemann promper masse, så han har iallefall ikke mindre luft, men kanskje den driver prompen ut... i såfall virker den. Og jeg er ekstremt plaget med tette melkeganger og har allerede hatt en runde med brystbetennelse. Jobber intenst med å massere ut kuler under amming for å unngå ny betennelse. Men synes teen smaker veldig godt, og tror neppe den kan gjøre noe skade.

Skrevet

Den typen ammeteen jeg anskaffet smaker blæh, så det skvipet gidder jeg ikke drikke. Skulle hatt relativt store problemer med ammingen for å være desperat nok iallefall. :) Muligens den du har smaker bedre...

Skrevet

Jeg synes jeg får mere melk av den. Jeg drikker det av og til - og synes den er ganske god. Smaker litt fenikkel av den, selv om det er mange urter i den.

Skrevet

Jeg bruker ammete fra Helios. Sikkert den du også har, for det står 1-2 kopper hver dag. Inneholder fenikkel, karve og anis, og skal hjelpe på melkeproduksjonen.

Vet eg. ikke om den virker, men har hatt så masse ammeproblemer, at jeg har laget et lite regime med ammete, havregrøt (også for økt prod.) og lecithin (for bedre flyt). Har hvertfall ikke hatt noe trøbbel med ammingen siden jeg begynte:-)

Skrevet

Ja, drakk to kopper hver dag. Synes det hjalp! Eller det kan også ha vært vørterølen jeg også drakk. Hadde mye mer melk nå denne gangen med nr. 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...