Gå til innhold

Noen heltidsstudenter her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å ta meg et år permisjon (med delvis lønn) fra jobb og studere 1 år heltid på BI (Bedr.Øk.)

Jeg vil da ha barnepass til datteren min (nå 17 mnd.) 2-3 dager i uken hvor jeg studerer effektivt, samt at jeg er hjemme med henne de øvrige dagene.

Det blir kveldsskole en kveld i uken og helgesamlinger en helg i mnd. hvor jeg reiser vekk og det blir intensiv lesing.

Jeg har lyst til å bli ferdig med utdannelsen min, samt at jeg ønsker å være litt mere hjemme med datteren min på dagtid mens hun ennå er liten.

MEN... Jeg er redd for at jeg gaper over for mye mtp. utdannelse og det å være litt hjemme.

Burde dette la seg kombinere?

Er det noen heltidsstudenter her som kan gi meg noen råd??!

Det er jo vanlig at andre heltidstudenter jobber kvelder og helger vedsidna studiene så det burde vel kunne gå fint og bare gjøre det omvendt...??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare tid til en kjapp replikk; jeg synes det er uhyre vanskelig å finne motivasjon til å jobbe i helgene. Det er meningen at jeg skal lese hele helga, meneh... bøkene kommer sjelden på bordet før langt utpå søndagen.

Men det er nå bare min erfaring. Du har muligens mer viljestyrke enn meg : )

Lykke til!

Skrevet

Jeg går andre året på sykepleien nå og gutten min er ett år. Har ikke hatt permisjon og det har vært tøft! Ikke så mye tid til lesing og kvalitetstid som voksen, men det går:) Jeg ville gått for det, hvis du ikke er alene. Det er tøft og hardt men hvis du har viljen så klarer du det:)!!

Skrevet

søsteren min er alenemamma og studerer fulltid nå. Men barnet hennes går i barnehage fulltid. Har et søskenebarn som også studerer fulltid, hun bruker dagmamma. Hun jobber en kveld i uka og annenhver lørdag + litt mer når det trengs. Og hun trener 2-3 ganger i uka! -Hvordan får hun det til???!!!!! Så alt går hvis du vil... Men det krever veeeeeeeeeldig mye selvdisiplin...