Gå til innhold

Noen heltidsstudenter her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å ta meg et år permisjon (med delvis lønn) fra jobb og studere 1 år heltid på BI (Bedr.Øk.)

Jeg vil da ha barnepass til datteren min (nå 17 mnd.) 2-3 dager i uken hvor jeg studerer effektivt, samt at jeg er hjemme med henne de øvrige dagene.

Det blir kveldsskole en kveld i uken og helgesamlinger en helg i mnd. hvor jeg reiser vekk og det blir intensiv lesing.

Jeg har lyst til å bli ferdig med utdannelsen min, samt at jeg ønsker å være litt mere hjemme med datteren min på dagtid mens hun ennå er liten.

MEN... Jeg er redd for at jeg gaper over for mye mtp. utdannelse og det å være litt hjemme.

Burde dette la seg kombinere?

Er det noen heltidsstudenter her som kan gi meg noen råd??!

Det er jo vanlig at andre heltidstudenter jobber kvelder og helger vedsidna studiene så det burde vel kunne gå fint og bare gjøre det omvendt...??!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare tid til en kjapp replikk; jeg synes det er uhyre vanskelig å finne motivasjon til å jobbe i helgene. Det er meningen at jeg skal lese hele helga, meneh... bøkene kommer sjelden på bordet før langt utpå søndagen.

Men det er nå bare min erfaring. Du har muligens mer viljestyrke enn meg : )

Lykke til!

Skrevet

Jeg går andre året på sykepleien nå og gutten min er ett år. Har ikke hatt permisjon og det har vært tøft! Ikke så mye tid til lesing og kvalitetstid som voksen, men det går:) Jeg ville gått for det, hvis du ikke er alene. Det er tøft og hardt men hvis du har viljen så klarer du det:)!!

Skrevet

søsteren min er alenemamma og studerer fulltid nå. Men barnet hennes går i barnehage fulltid. Har et søskenebarn som også studerer fulltid, hun bruker dagmamma. Hun jobber en kveld i uka og annenhver lørdag + litt mer når det trengs. Og hun trener 2-3 ganger i uka! -Hvordan får hun det til???!!!!! Så alt går hvis du vil... Men det krever veeeeeeeeeldig mye selvdisiplin...

Er selv "fulltidsstudent", fulltidshjemmeværende og fulltids gravid... Det går mest utover studiene... Studerer via nettet, og har fått med meg to forelesninger til nå... Men har levert 3 av 6 oppgaver som skal inn før jul. (Vi har bare mappeevaluering, ikke vanlig eksamen.)

Har nettopp tatt eksamen i matte v lærerhøyskolen. Leste på egenhånd mens jeg hadde permisjon/var hjemmeværende... Gikk på et vis det og.. :)

Men som sagt det er krevende. Det værste er det psykiske..at man hele tiden tenker at man burde lest mer, utnyttet tiden bedre osv... Lykke til med valget!!

Skrevet

Jeg er heltidsstudent og mamma til en dejlig gutt på 14 mnd. Han går full tid i bhg, og i tillegg er skolen lagt opp slik at den begynner kl 09 og han er da i bhg 0830. Jeg henter han klokken 16, da har han akkurat sovet en time, og er strålende opplagt.

jeg går på lærerhøyskolen, sånn at all lesing blir på kveldstid, samt en lesedag i uken. Nå har jeg i tillegg jobbet litt i en butikk ved siden av, og det er DER jeg sliter mest, med å kombinere dette. En dag eller to i uken går jeg rett fra skole til jobb og så er jeg hjemme ca halv syv, og da er det en time til han skal sove. Mannen min er kjempeflink med gutten vår, så han lider ingen nød når jeg er borte, sånn sett, men jge sliter voldsomt med å få tid til alt.

heltidsstudent, supermamma på ettermiddagen, og så skal jeg lese på kveldstid, samtidig som timg ikke gjør seg selv her i huset...

for meg er det ikke sikkert jeg kan fortsette å ta vakter på jobben i tillegg til dette andre, men for din del, så må jeg si at sønnen min går i bhg med en jente og mammaen hennes studerer slik som du. HUn har jenten sin i bhg tirs ons tors og da leser hun hele dagen, lar huset flyte og er student på dagtid, og supermamma på ettermiddag. Vi har snakket endel om dette og hun sier at med selvdisiplin, så går dette kjempebra. Må bare være innstilt på det.

Vil du dette? Da får du det til. Det høres absolutt overkommelig ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...