Gå til innhold

Er kvalme et "godt" tegn?

Anbefalte innlegg

I forhold til MA/SA? Håper dette er nyttig for noe altså, for nå sliter jeg virkelig med kvalmen. Skal være hjemme med jenta mi på 22 mnd i 2 hele dager, jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg. Hun krever jo en mor i tipp topp form, jeg føler bare for å ligge på sofaen. Sukk....

Ellers noen tips mot kvalme? Jeg er 7+0 i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6647949-er-kvalme-et-godt-tegn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei andregangs mamma! Blir tredjegangs jeg, og kvalmen har tatt meg og. Har du noen gang hatt en SA/MA? For dersom ikke, er jo sjansen mindre. Trur ikke det fins noen tegn man kan se etter.

Er også veldig interessert i tips mot kvalme. Noen som er plaget med urolig mage i tillegg? er nemlig bekymra for at jeg har fått regelrett omgangssjuke (noro-virus) for det går her og. Mn bekymra for at alle gjetter hvorfor jeg er hjemme dersom jeg gir opp og legger meg sjuk... Mistanker nok, nemlig! Sukk

Nei, jeg har ikke mistet før heldigvis og håper jeg slipper det. Men blir jo litt nervøs i 1. trimester uansett, og jeg spotter litt nå og da (gjorde det forrige gang også).

Jeg vet ikke om urolig mage, det har jeg ikke, bare "graviditetskvalme", men ekkelt nok.

Lykke til videre!

Her kommer noen tips mot kvalme:

*akupunktur

*farris+eplejuice sammen

*tørr kjeks/salt kjeks

*sea-band (fåes på apoteket)

*ingefær

*cola (små doser da selvsagt!)

*hvile (det er ikke alltid så lett da men...)

*få nok søvn

Vet ikke om det er noe godt tegn ift. MA/SA desverre!

hei xenaen

sier du er plaget med kvalme og ønsker tips mot kvalme.

bare lurer på om du har prøvd ingerfær kapsler? det har jeg blitt annbefalt av flere gravide, som sier det hjelper kjempe bra. har ennå ikke blitt kvelm selv, og håper jeg slipper det denne gangen. men har vært fryktelig kvalm i de andre svangerskapene, så grudde meg til og bli gravid denne gangen, så det var i den forbindelse jeg ble anbefalt ingerfær kapsler.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...