Gå til innhold

Jeg har ei jente i pute.. Bilstol??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente som skal ligge i pute fram til jul, problemet er at hun er bitteliten, og dermed ikke passer alle typer bilstol.. Hun er bare 4,5 kg.. Noen med erfaring? Jeg har letet byen og nettet rundt etter alternativ, og finner ingen.. Litt fortvilt nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi brukte pute fra hun var 3 uker til hun var 12 uker, og vi brukte bilstolen maxi cosi. Det gikk helt fint for den var såpass romslig at hun satt greit også med pute på.

Skrevet

Jeg har maxi cosi, men den passer ikke henne lengre, beina blir klemt fast.. Noen andre???

Skrevet

Kan du bruke bagen da? Med sikkerhetsnett?

Skrevet

Fikk beskjed at det bare var simos mykbagger som var godkjent til sikkerhetsnett, men mener at dette må være feil.. Holder på å undersøke dette nå... Kjøper LETT en simo dypvogn hvis det går..

Skrevet

Det er bare bærebagen som er godkjent, den er for liten gitt.. forb.. dritt altså!! :(

Skrevet

Har du prøvd boxsett, det leide jeg til min eldste datter når hun lå på pute. Har ei datter på 6 uker og hun har også pute og til henne bruker jeg Graco bilsete. Hun passer så vidt oppi forløpig.

Skrevet

Akta Graco Autobaby sin er stor nok (kjenner et par som har hatt barn med pute)...

Evt kan du velge et stort sete, men det kommer an på hvor stor jenta di er... Britax eclipse plus eller Akta Graco cosmic er godkjent fra 0-25 kg, hun ene brukte Britax-setet fra babyen var 1 mnd, så det GÅR..!

Ellers skal jo Hjelpemiddelsentralen hjelpe dere da, de har spesialseter..!

Ikke legg henne i bag med nett, det er livsfarlig i en kollisjon..! :-) Lykke til!!

Skrevet

hei hei.

Har selv ei tulle som fikk putebehandling fra hun var 1mnd gammel. Vi brukte det sete dere har nå fram til hun var 4mnd gammel sånn ca...da begynte henne med skinner og stolen ble for liten. Vi kjøpte derfor akta graco cosmic sete til henne. Dette sete er annbefalt til barn med skinne behandling i alle fall...der er beinstøttene langt ute. Har sjekket med flere barnebuttikker og det finnes de stedene som leier ut sete spess til disse barna, men da leier de som oftes ut sete Britax.Britax ble veldig rett opp og ned til jenta mi når hun var så liten, derfor valgte jeg cosmic sin.

Hjelpemiddelsentralen hjelper det ikke med bilstol desverre, det var det foreningen for barn med HD som gjorde, men de har desverre lagt ned sin orginisasjon. Hjelpemiddelsentralen hjelper deg derimot med vogn hvis den du har skulle bli for liten. Som svar på hvorfor de ikke hjelper oss med bilstol, fikk jeg at det var en påkosting alle foreldre måtte forvente(ja jøss 3bilstoler på et halvt år er bare å regne med)

Håper du finner en løsning.

Skrevet

Tusen, tusen takk.. Nå er hjertet mitt stabilt igjen.. Jeg fikk nemlig anbefalt Britax sitt sete, men som du, så syntes jeg at det var altfor rett opp.. Møtte på en skikkelig arrogant selger som mente at det bare var tull av meg å synes.. Holdt på å eksplodere da ja.. Nå har jeg sjekket akta sin stol, og det blir nok den vi går for.. Da er det bare å investere.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...