Gå til innhold

Skuffet over JOURNALSKRIVINGS-timen idag :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der kom vi da og hadde gode tanker i hodet om mye info om hva vi kan velge av ditt og datt :-)

Men jordmoren sa nesten ingenting! Bare sjekket at navn, adresse og telefonnummer var riktig.

Jeg måtte spørre om hva jeg og sambo kunne velge ved fødsel/ barsel - men fikk ikke svar engang :-(

Og når det gjaldt smertelindring, så fikk vi ingen info!

Både meg og sambo gikk derfra ganske så paffe, og syns vel egentlig hele timen var "bortkastet"...

Er det slik det skal være, eller hvordan opplevde dere deres Journalskrivingstime?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er rutine ved alle sykehus, jeg har termin om 3 dager, ikke vært til journalskriving.

Hvor skal du føde?

Skrevet

Å? :-S Huff da... :-)

Jeg har termin den 11. november og skal føde ved Stavanger U.Sykehus

Skrevet

Da får vi se om noen andre kan svare deg. Vet at det har vært tatt opp før her inne, husker ikke helt hva som ble sagt da, men mener å huske at dette ikke var rutine på alle sykehus.

Håper noen kan svare deg:)

Skrevet

Minst like teit på Asker og Bærum, bare så jeg har sagt det. Det er mulig vi har for høye forventninger til Helse-Norge.

Jeg kunne like gjerne sendt inn kopier av helsekort og de andre papirene og ikke møtt opp. Prøvde å forklare damen (hun var jo hyggelig, ikke det) hva jeg hadde trodd om timen, men det var liksom ikke det var til, men da fant hun frem info om smertelindring. Måtte krangle meg til at hun førte inn i journalen at jeg ikke vil ligge ned etc. -Ganske gretten da ja... Ble i tillegg ekstra provosert når hun sier at det virket som om jeg hadde god oversikt over mulighetene og at det var bra at jeg var så selvstendig. DET SKULLE DA IKKE VÆRE NØDVENDIG!!! Møkka-sykehus!! er det ikke det den timen skulle være til? tar ikke en halvtime å sjekke personalia og helseopplysninger.

Min venninne som skal føde samtidig med meg på samme sykehus hadde nøyaktig samme opplevelsen, bortsett fra at hun selv forsynte seg med smertelindring-folderen. 'Jeg drev og forklarte mine ønsker, men jeg syntes ikke hun brydde seg om det og hvertfall ikke skrev det ned'.

Forslaget fra jm var at man kunne skrive ønskebrev til fødselen som man leverte ved ankomst, men i tillegg blir sambo (stakkars mann) pepret med info og beskjed om å følge opp at de faktisk leser journal og ønskebrev og at det blir fulgt opp og at de vasker seg på hendene.

Grrrrr!!!

Skrevet

Hm så rart... Jeg ble tatt imot på Asker og bærum Sykehus og var vel der 1 timestid, gikk gjennom journalen, og førte opp alt riktig.. så snakket vi om min første fødsel, og hva jeg ønsket under denne fødselen av lindrende, bedøvelse, og andre ønsker.. Alt ble ført opp, og ble ønsket hjertlig velkommen når dagen var inne :o)

Skrevet

Var i forrige uke på SUS, men tok timen med JM på fødeloftet, da jeg ikke var sikker på hvor jeg ville føde.

Hun brukte en time på oss, vet ikke hvor mye info de egentlig skal gi på jornalskriving men hun svarte nå på d vi lurte på.

Min JM sa tidl at poenget med denne avtalen er bare å lette arbeidet for dem når du kommer inn til fødsel......

Hun hentet papirene mine fra forrige fødsel (7 år siden) fordi jeg ville ha en gjennomgang av den. Ellers skulle vi få se rom både på loftet og føden men d var desv fullt over alt.

Skrevet

Guri, dette var faktisk helt nytt for meg selv om jeg venter nummer tre. Har ikke hørt om denne praksisen en gang. Noen som vet om det er rutine ved Haugesund sykehus?

Skrevet

Aldri hørt om denne journalskrivingen før jeg heller....

Skrevet

Rart :(

For det første: HVorfor tilbyr de ikke dette ved alle sykehus???

For det andre: Hvorfor skal de som har det, ta denne timen sååå forskjellig...?

hehe jaja - vil jeg ha nåkke når jeg kommer in der brølende av smerte, skal jeg F**N meg få det - vil ikke høre noe snakk om at "dette står ikke i journalen din, så dessverre" - snakk!!

:-D

Skrevet

vi har journalskriving på nordlandsykehuset, jeg skal fredag neste uke, en veninne av meg var denne uken. od det var fornøyd, var der i en time, ble forklart mye...

jeg gleder meg, til å se. få et lite blikk på hvordan det blir... er jo tryggere når man vet hvordan det ser ut og hvordan det funker:)

er ikke standar overalt, men det burde være.....

Skrevet

Hos oss kalles det jordmorsamtale. Og det vel sånn opplevelse jeg hadde den føste gangen oså (altså med førstemann), men ettersom jeg nå med nr. 2 hadde litt flere sprøsmål i forbindelse med første fødsel så fikk jeg _litt_ mer ut av samtalen. Men ofte bør du heller snakke med kommune jordmoren om sånt.

Skrevet

Skjønner at dere ble skuffet ja. Skal da ikke være slik......-man bør da i det minste få svar på spørsmålene sine.....

Jeg skal føde i Drammen og har time i uke 36, så har ikke vært enda. -Men forrige gang fikk vi iallfall masse informasjon om hva de hadde av tilbud der, og vi fikk svar på alle våre spørsmål. Vi var veldig fornøyd begge to, og fikk masse ut av timen.

:)

Skrevet

Vi som skal føde på sylehuset Levanger må sende inn et skjema med div. opplysninger 2 mnd termin. Der kan man også sende med et ønskebrev. På dette skjemaet må man skrive opp persondata, antall tidligere svangerskap /fødsler og evt komplikasjoner. I tillegg må man skrive opp vitamin- og medisin-bruk. Eneste jordmorsamtalen er en halvtimes seanse før man drar hjem fra barsel. Da går man gjennom fødsel, sjekker evt sting og om livmor har trekt seg sammen++. Er ikke samme jordmor som var med på fødsel som har denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...