Brunetta Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Er det galt av meg å gi en paracet i ny og ne når jeg gutten min er skikkelig suttrete og tydelig plaget av smerter i gommen?n Er jo litt for å "over bruke" det også da.
Blomman Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 du kan gi babyen paracet ved palger pga tennene - ikke farlig det
Made in Oman Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 hvor mye paracet? en hel ..? høres jo litt mye ut ...
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Dette har jeg også lurt på, hvor går grensen liksom... Han gråter når han skal sove, våkner etter fem minutt og hylgråter en liten stund... Hadde dere gitt paracet da? Har ikke sovet så mye i dag, blitt ca 1 1/2 time
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Etter hva jeg har hørt (annenhåndsinfo fra leger) kan man fint gi paracet ved tannplager. Men for all del: Ikke piller!!!! Det finnes flytende paracet for barn - bruk denne! (så det var en som lurte på "en hel paracet?"..) Det er viktigere at de sover godt og ikke er så plaget, enn at man "overbruker" paracet. Så lenge man følger doseringen på flasken, og ikke gir det over mange dager i strekk er det helt i orden.
@@@&@@@ Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Eller bruk paracet stikkpiller. Forskjellige pakninger til forskjellig alder/vekt.
Tigergutt Skrevet 11. oktober 2006 #9 Skrevet 11. oktober 2006 Hva med å kjøpe Dentanox på Apoteket. Smør dette på gommen til babyen, og det lindrer. Jeg merker stor forskjell på snuppa når jeg smører dette på gommen og når jeg har glemt det. Hun har fått to tenner så langt, og tann nr tre holder på å bryte gjennom
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #10 Skrevet 11. oktober 2006 Legen sa at det ikke var noe farlig å gi paracet hverken ved tannfrembrudd eller øreverk osv. Selv om det går over en litt lengre periode. Datteren vår hadde en del ørebetennelse, vi fikk da beskjed om å gi paracet til det gikk over av seg selv(altså ikke noe antibiotika eller noe) Jeg syns jo det var lenge å bruke paracet i godt over en uke, men det var ikke noe farlig så lenge vi fulgte doseringen. legen sa det må brukes ganske lenge for at det skulle være farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå