Gå til innhold

Jeg er så redd :(

Anbefalte innlegg

hei alle sammen.

jeg er helt ny her inne...

men syntes det var en fin side, så jeg meldte meg inn..

jeg fant ut for to dager siden at jeg var 5uker på vei.

jeg var gravid for to år siden også, men da spontanaborterte jeg dessverre. men tiden var vel ikke inne for det da.. slik tenker jeg..

uansett nå er jeg gravid på ny og gleder meg masse..

men jeg er livredd sykehus og tanken på en fødsel skremmer meg..

jeg vet at keisersnitt ikke er den beste løsningen, men i mitt tilfelle så tror jeg det er det beste for både meg og barnet.

jeg besvimer nesten bare av lukten av blod og sykehus er det som skremmer meg mest.. lukten og de hvitkledde frakkene. jeg får fullstendig angst. jeg har meldt meg inn i en støttegruppe som heter morgenRød, men det hjelper meg ikke.

jeg vil ha keisersnitt, men jeg er skeptisk til det også.

hørt så mange skrekkhistorier om det.

er det noen her som har en "god opplevelse" fra KS?

vil gjerne høre det i hvertfall.

Ønsker alle en fin dag:)

A.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6647090-jeg-er-s%C3%A5-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde planlagt keisersnitt pga seteleie og trangt bekken. Likevel kom gutten vår 2 dager før det planlagte ks. Fikk spinalbedøvelse (som ikke gjorde vondt) og hadde en flott opplevelse. Personalet var rolig og alt gikk som planlagt selv om det ble haste. Jeg skal snart inn på nytt ks og gruer meg ikke. Tar selvfølgelig lenger tid å komme seg etterpå, men hadde ikke problemer med selve operasjonen sist og såret grodde fint.

Lykke til!

Hei!!

Gratulerer med svangerskapet.

Jeg hadde planlagt ks i mars pga seteleie og trangt bekken. Jeg hadde spinalbeøvelse, og da fikk pappaen være med inn på operasjonsstua,siden jeg var våken. Han satt ved siden av hodet mitt. Jeg var litt redd for spinal siden jeg hadde dårlig erfaring med det. Jeg lå å ventet på at nå skjærer de men så hørte jeg et skrik og da var tulla ute og jeg hadde ikke merket noen ting. LÅ noen timer på intensiven der de skulle se at jeg hadde det bra. Da var pappaen og tulla der og. Jeg hadde en god opplevelse av ks. Håper du finner ut hva du vil.

Synes du bør prøve å komme inn til samtale ved sykehuset snarest mulig. Er du redd for sykehus generelt er det ikke sikkert at keisersnitt er et bedre alternativ enn å føde vaginalt. Du må ihvertfall vurdere alle sider av både KS og vanlig fødsel. KS er tross alt en forholdsvis stor operasjon med 2 operasjonssykepleiere, 2 kiruger, 1 anestesilege, 1 anestesisykepleier, 1 barnepleier og 1 jordmor tilstede. (Ihvertfall der jeg skal ta KS.) Det vanlige er dessuten at man er våken under operasjonen. Jeg skal selv ha KS denne gang pga. total blokade mot å føde vaginalt etter de to forrige fødslene. Ser nå i ettertid at min tabbe var at jeg ikke tidligere har tatt kontakt med sykehuset. Kunne jeg fått de 2 forrige fødslene igangsatt før termin og med løfte om epidural, samt oppfølging av flink jordmor kunne ting vært helt anderledes nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...