Gå til innhold

Dere med bebiser på 6-7 måneder..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som drikker mme... Hvor mye mme drikker de i døgnet ??

Min spiser grøt x 2, og middag, men får bare vann i henne etterpå...

Det eneste måltidet med mme, er på morgenen når vi våkner på ca 150ml !!!

Det må da være på tok for lite ??

Snille dere, takker for svar !!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min var på den alderen drakk han ca rundt 750 ml om dagen, fra 8 mnd lå han på 550 om dagen!

Skrevet

det er veeldig forskjellig, men jeg gir mme etter hvert måltid i tillegg!

Synes det hørtes lite ut med bare 150ml!

Skrevet

Heisann, jenta mi drikker heller ikke så mye for tida, får i henne mellom 100 og 150 ml tidlig på morgenen (5 - 6 tida). Så får jeg i henne litt (mellom 50 - 100 ml) mellom grøt (ca 9) og middag/fruktmos (ca 14). Så grøt på kvelden og ca 100 ml før hun legger seg. Det varierer hvor mye hun drikker - jeg heller ut MYE mme for å si det sånn...

Jeg prøver å få i henne mer innimellom, men hun vil ikke ha. Hun har våte bleier så da regner jeg med at det går greit. Jeg har i litt ekstra vann i middag og fruktmosen for at hun skal få i seg ekstra væske der. Prøver også å få i henne vann, men det er hun ikke noe glad i ennå, så vi prøver og prøver.

I og med jeg byr henne både vann og mme innimellom og hun ikke vil ha så regner jeg med at hun får i seg det hun skal ha - i og med hun både vokser fint og har våte bleier.

Skrevet

lillegutten min drikker ca 600 ml i døgnet. han har to måltider med fast føde. vet ikke hva som er normale jeg :o)

Skrevet

Hei.

Min jente drikker like lite som din, hun er 7 mnd.

Jeg har tatt kontakt med HS ang dette og der sa de at det ikke gjorde noen verdens ting så lenge hun spiste godt med grøt.

Hun spiser også kun 150 ml med mme i døgnet nå, dette om morgenen.

Så slapp av du, nytter ikke tvinge de til å drikke heller.

Skrevet

Takker så kjempe mye for svar !!!

Jeg byr henne både mme og vann stort sett hele dagen, men hun nekter helt å ta mme...

Så jeg heller ut ganske så mye mme på kveldene jeg også !!

Skal dra innom hs i morgen, få se om hun legger på seg som hun skal.

Takk igjen !!!

Skrevet

Hei

Det er nok veldig individuelt fra barn til barn. Min snupp drikker ca 400ml med MME. Spiser ti grøtmåltider og ett middagsmåltid. Har blitt flinkere til å drikke vann de siste dagene, men til nå har det vært lite med det.

Skrevet

Jeg har det samme problemet.Men jeg har begynt å gi melken FØR jeg gir grøt,da får hun drikke ca 130ml,og det går veldig bra.Fikk aldri i henne noe hvis jeg ga melk etter grøt eller under matingen,må gi det før.

Så til frokost får hun 200ml MME

lunsj ca 130ml MME nesten en full posjon grøt og litt frukt purre

middag 130 ml MME halv noen gang helt glass med middag og frukt

kvelds 130 ml MME nesten full posjon grøt og frukt

Skrevet

Vi fikk beskjed på helsestasjonen at barn på den alderen bør få i seg ca. 500 ml mm/mme daglig. Blander du i grøten da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...