Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i det siste har jeg begynt å tenke MYE på fødselen, og jeg gruer meg veldig.

Det er så mye å tenke på og jeg er så usikker på hvor jeg vil føde. Her hvor jeg bor har de f.eks bare lystgass. Ikke epidural(eller hva det nå heter).

Og hvis det skulle skje noe galt her under fødselen, så må jeg sendes med heikopter til en annen by. Men da kan det jo være for sent?!

I tillegg til alle disse bekymringene har det skjedd så mye i det siste. Og jeg er mye deprimert og lei meg. Jeg har så mye å jøre, og så mye å tenke på.

Så jeg har nå tenkt på om keisersnitt er det beste for meg.

Jeg tror det blir det beste for både meg og babyen. Da vet jeg når han kommer, og kan slappe av og spare energi til han kommer.

Men hvis jeg skal føde normalt kommer alle kreftene mine og energien min til å være oppbrukt av at jeg skal gå å kjenne etter fødselstegn og grue meg til å føde.

Det er litt vanskelig å forklare hvordan jeg føler det, men håper dere forstår.

Så hva mener dere? Jeg setter stor pris på å høre litt fra dere.

Velger å være anonym.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei vennen!!

nå skal du høre:

for det første... ingen fødsel er lik! så om du har sett eller hørt om fødsler som ikke var solskinnshistorier, så glem dem!!

vi kvinner er laget for å føde barn!!

jeg kan bare snakke av egen erfaring, men jeg er ikke den personen som har høyest smerteterskel..

et papirkutt, og jeg er døden nær ;) hehe

for 5 år siden, fikk jeg verdens nydeligste gutt!!

vannet gikk, og jeg SMILTE!! hvorfor?? jo! jeg skulle få se babyen min om ikke så veldig lenge!!

kom på sykehuset(klokka 14), og brukte ikke smertestillende før klokka var ca 1615 (KUN akupunktur, men om det hjalp, vet jeg jo ikke..)

under 2 timer senere, var gutten ute. måtte ikke sy, og revna ikke!!

det er en helt utrolig følelse å kjenne de "naturkreftene" vi kvinner får når vi er i fødsel!!

det er egentlig bare å glede seg!! jeg vet at det høres dumt ut, men all smerte går FORT over!!

nå har jeg jo hørt at kroppen vår kommer seg raskere etter en vaginal fødsel enn ved keisersnitt!! det er større infeksjonsfare ved ks også!

regner med at fødselen din går helt greit, jeg!!

når det gjelder min egen fødsel, så gleder jeg meg no sinnsykt!!

håper jeg har vært til LITT hjelp, i allefall!

...men snakk med legen din eller jm om hva du tenker på!!

de kan sikkert hjelpe litt mer enn meg!!

klem, klem

Skrevet

Hadd også en lett fødsel sist... vannet gikk hjemme klokka 12... rian starta på sykehuset i 3 tia og kvart over åtte va frøkna kommen... fikk akupunktur æ også... men pressrian starta ett minutt etter... syns ikke åpningsrian va nåkka ondt og alt gikk bærre supert... va i kjæmpe form med en gang frøkna va kommet ut... alle sa æ va i uførskammet go form..

Tar du keisersnitt så veit du at det bi ondt og det bi du å ha nån daga...

Men snakk med jordmora di/lægen din... prat om det du e redd førr... kanskje di kan beroli dæ...

Skrevet

det er ganske vanlig at man begynner å grue seg til fødselen når den nærmer seg.

å jeg tror det er ekstra "hardt" å tenke på det når man er førstegangsfødene.

det var også mange som sa at "jeg var ikke den første som kom til å føde,å ikke den siste heller"

men det hjelper jo ikke meg noe særlig å høre om det. for det var jo første gang for meg.

det var til og med en som fortalte, at under en oversømmelse,så satt en gravid kvinne fast i et tree,mens hun var omringet av vann.

å mens hun satt der helt alene,så begynte hun å føde.

så innen hun ble reddet,så hadde hun født sitt barn i et tree.

Så jeg skulle bare være glad hvis jeg kom på et sykehus...

men det hjalp jo heller ikke på angsten min det heller.

men når "min store dag" kom,så tenkte jeg mest praktisk.

angsten forsvant helt. å man tenker mer på å "overleve" og få det overstått.

nå er det jo fritt sykehus valg.

så det kan være du skal undersøke mer hva de andre sykehusene kan tilby.

ønsker deg lykke til.

Skrevet

hei kjære vænn!!

E også førstegangsfødende. i begynelsen av svangerskapet mitt grudde æ mæ masse t fødtseln. no va d liksom ingen vei tbake..

Men har nå fått go tid å forberede mæ og angsten før fødtseln e borte..

Har også lest mye og lært av d, at æ og babyen har flest fordela me en vaginal fødtsel. (ville også ha keisersnitt i begynnelsen).. barn som blir født på normalt vis e mindre utsatt førr sykdomma faktisk, fordi di blir ytsatt for mors natulige bakterie flora og di blir "imun" mot disse.. melkeproduksjonen kommer fortere igang.. MASSE fordela med å amme for mor å barn.

Dessuten e æ så SPENT på om ikkje æ også ska klare stå av di smertan som kjæm me en fødtsel og mestre dæm som så mange andre damer før mæ.. Så æ e gått fra å ønske mæ keisersnitt fødtsel, tel å ønske å føde på vanlig vis uten hjelp av smertestillanes..

Æ trur æ skal mestre d fint å ser fram tel at lillegutt kommer og æ trur du også klare fødtseln kjæmpefint!!

lykke lykke tel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...