Gå til innhold

Jeg er så usikker på navnet Olivia..jeg spør igjen: Hva synes dere?


Moon and starlight

Anbefalte innlegg

Jeg heller mer og mer mot dette navnet, men er ikke 100% sikker. Er det et fint navn for en norsk jente?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmmm det er vel tredje gangen du har dette spørsmålet? (jeg har lagt merke til inleggene dine siden vi har tenkt på Olivia selv) Er det et navn DU liker? Er det er navn DU syntes passer på din datter??

 

Jeg har ikke problemer med å gi min datter navnet Olivia, og kan ikke tenke meg noe mer erke norsk, siden min helnorske bestemor som ville ha vært 102 år dersom hun hadde levd i dag het Olivia.

 

Hvordan man opplever et navn har alt å gjøre med hvem man kjenner som har navnet, hvordan de er og hvilket forhold man har til dem. Kjenner man bare en Olivia fra India, og har hørt om skipperns Olivia blir det er ganske eksotisk navn osv.

 

De fleste navn blir riktige med tiden når man bare har vendt seg til dem, så dersom DU liker Olivia hadde jeg gitt blaffen i hva andre mener :)

 

Lykke til med navnvalget!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er et fint navn. For det første er det kjæresten til Skipper'n. For det andre minner det om oliven/olivenolje. For det tredje begynner det å bli et poppisnavn, jeg kjenner til flere små Olivia her omkring.

 

Hva med Olil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det et flott navn for ei helnorsk jente :-)

Toåringen min heter Olivia og vi har aldri angra på navnet. Fått mange positive tilbakemeldinger på det! I ettertid har vi funnet ut at jeg har to forfedre ved navn Ane Olivia og Olivia:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...