♥mini♥lille♥knerten Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Står alle steder at barnet skal sovne selv fra ca 3 mnd. Hvordan venne barnet av med det da? Gjorde dere alle det fra tre mnd? Siden min har vært kolikk barn, har jeg gått, vugget, synget, hysjet og båret i snart fire mnd. Hvis jeg legger barnet ned før hun sover helt, griner hun intenst. Hvordan skal jeg gjøre dette her? Er det bare grine metoden som gjelder her også eller? Hun vil ikke ha smokk - prøvd i 4 mnd. Prøver med hele hånden inn i munn isteden, og det funker dårlig ennå.
Mini&Meg Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 ville ikke brukt gråtemetoden iallefall, det er hun altfor liten til. Nå har jeg ikke akkurat ditt problem,men kan jo prøve å komme med noen råd fordet. Hva med å bysse henne litt til hun roer seg og legge henne, når du har lagt henne ned hold den ene hånden din på brystet hennes og vugg henne litt på den måte (om du skjønner hva jeg mener!?!). syng litt og si shhhshhhshhh. stryk henne med litt i panna og rett over nesa mellom øyenbrynenen(det funker her). så slutter du å bysse først bare legger henne og gjør det overnevnte og kanskje du til slutt bare kan sitte på en stol ved siden av å holde hånden din på brystet hennes. Ikke vet jeg om det funker,men det er iallefall sånne ting som roer mini her. Lykke til klem
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Ikke noen grunn til å gjøre ting bare fordi det står "alle steder" vet du. Har latt alle mine sovne ved puppen så lenge de har hatt lyst og så har de sluttet med det helt av seg selv. Minsten sovner ved puppen enda. Han er straks 11 mnd. :-)
Luckyme og vennen Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Vi gjør akkurat det samme som Mini&Meg. Når hun begynner å gnikke seg i øynene, legger vi henne i senga og stryker på magen/vugger henne litt mens hun ligger der. Synger blitt i tillegg og hysjer.. Vi har bysset mye, men så virket det rett og slett som om HUN plutselig ble lei av å bli bysset i søvn... Nektet plent.. Så nå er det altså denne metoden som funker..sovner etter 10 - 15 min.
*shehasmyheart* Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Hei hei Vi var på helsestasjonen i går, og skjønte på hs at det var tiden for å finne søvnen selv. Hvis en ville selfølgelig. Jeg har ikke hatt lyst til å prøve de her "skrike-kurene, så vi begynner litt forsiktig vi. Sånn har vi gjort det i går og i dag, og det har funket for oss:) : Jeg legger henne med en gang jeg ser at hun er trøtt. Blir hun overtrøtt er det helt umulig å roe henne. Så er det inn med sutten da. Og en kosefille på kinnet var redningen her. Så synger jeg litt og stryker litt på henne. Og jammen har det funket! Griner faktisk mindre enn da jeg bysset....? Var tydeligvis lei av det Jeg går ikke fra henne før hun sover jeg da. Det tar 15 min ca. Som sagt: ett lite skritt av gangen her. Så tar vi det etterhvert:) Sånn gjør vi det. Mange måter å gjøre det på sikkert. Men hver må finne en måte som passer for de
*shehasmyheart* Skrevet 11. oktober 2006 #6 Skrevet 11. oktober 2006 Ser jo nå at hun ikke ville ha smokk da... Hm... prøve kose-fille/ klut kanskje...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå