Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Mycostatin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Behandler både babyen og meg for sopp. Hvor lang tid tok det før det hvite belegget på babyens tunge forsvant?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her hos oss tok d mange uker.. dette pga at eg bare brukte d 2uker som det stod på flasken fra apoteket. dette var ikke lang nok tid til å få vekk soppen, så vi fikk d igjen.. på helsestasjonene fikk eg beskjed om å bruke d helt til d var vekke, flere ganger omg dagen og å smøre meg sjøl etter hver amming. men tror d gikk sikkert 6uker før det var vekke.

brukte en q-tips å smøre tungen til snuppa skikkelig med

Skrevet

veldig viktig å fortsette behandlingen i noen dager (helst en uke( etter at alle symptomer borte. ? koking av leker /smokker . Bh og håndkler må vskes på minst 60 grader. engangs ammeinnlegg må byttes ved hver amming (avt hjemmelagede...) Obs aldri ullinnlegg rett på bryster med sopp/ eller når baby har trøske.

Normal behandlingstod med mycostain kan være 4-6 uker.

Viktig å drikke biola eller cultura når en har sopp. Sjekk og om du har sopp flere stedr som må behandles.

Noen kan ha en dermatitt i tillegg til soppen og trenger da kanskje dactacort istedet for mykostatin krem Baby skal likevel behandles med mycostatin mikstur.'

Bryst kan og smøres med naturell yoghurt. (og babyens munn)

Skrevet

Det hvite belegget gikk vekk etter ca 3- 4 dager på min gutt. Jeg fikk også i tips om å kutte ned på matvarer med sukker og gjær i tillegg. Det har jeg gjort og vi har ikke fått det igjen senere. Vi brukte Mycostatin i ca 3 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...