Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Behandler både babyen og meg for sopp. Hvor lang tid tok det før det hvite belegget på babyens tunge forsvant?
Happy H Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 her hos oss tok d mange uker.. dette pga at eg bare brukte d 2uker som det stod på flasken fra apoteket. dette var ikke lang nok tid til å få vekk soppen, så vi fikk d igjen.. på helsestasjonene fikk eg beskjed om å bruke d helt til d var vekke, flere ganger omg dagen og å smøre meg sjøl etter hver amming. men tror d gikk sikkert 6uker før det var vekke. brukte en q-tips å smøre tungen til snuppa skikkelig med
Blomman Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 veldig viktig å fortsette behandlingen i noen dager (helst en uke( etter at alle symptomer borte. ? koking av leker /smokker . Bh og håndkler må vskes på minst 60 grader. engangs ammeinnlegg må byttes ved hver amming (avt hjemmelagede...) Obs aldri ullinnlegg rett på bryster med sopp/ eller når baby har trøske. Normal behandlingstod med mycostain kan være 4-6 uker. Viktig å drikke biola eller cultura når en har sopp. Sjekk og om du har sopp flere stedr som må behandles. Noen kan ha en dermatitt i tillegg til soppen og trenger da kanskje dactacort istedet for mykostatin krem Baby skal likevel behandles med mycostatin mikstur.' Bryst kan og smøres med naturell yoghurt. (og babyens munn)
*Annemor* Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 Det hvite belegget gikk vekk etter ca 3- 4 dager på min gutt. Jeg fikk også i tips om å kutte ned på matvarer med sukker og gjær i tillegg. Det har jeg gjort og vi har ikke fått det igjen senere. Vi brukte Mycostatin i ca 3 uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå