Gå til innhold

Stor baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor mye det har å si at babyen er 26% "for stor" i uke 34? Legen virket litt satt ut, så jeg er litt nervøs nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby var 27% "for stor" i uke 33 og jordmor som tok ultralyd sa at det ville si en vekt på omtrent 2700gr da. I går var jeg til ny vekstkontroll, i uke 36, og baby er nå ca 30% "for stor". Jeg har fått store barn alle tre gangene og ble satt i gang i uke 38 ved sist svangerskap. I går ble det bestemt at de setter meg i gang i uke 38 denne gangen og. Så den 25.okt. skjer det!! Dersom du tror du har en stor baby i vente, så kan du jo be om å komme til UL i uke 36/37, og så kan dere se hvordan det ligger an da. Det har sikkert litt å si om du har født store barn før og hvordan bekkenet ditt er.

Lykke til!

Skrevet

Fikk beskjed i går at babyen var 17% over snitt. Dvs at nå i uke39 var den ca3800. Kunne regne med ca 4200 hvis jeg gikk til termin. Hun sa at alt innenfor 20% var "normalt".

Men har hørt om mange de tar feil på, både den ene og den andre veien.

Skrevet

Hei dere, ble overrasket da du sa at de satte fødselen i gang. Jeg endte i hastekeisersnitt 2 uker på overtid med barn over 5kg forrige gang, og denne gangen viser det seg igjen å være en stor gutt. På sykehuset sier de at igangsetting ikke er noe alternativ, derfor skal

jeg ha keisersnitt neste uke (uke 39) . lillegutt er da rundt 4,6 kg. ble ikke dine fødsler fryktelig vonde da? med drypp og i tillegg relativt stort barn? (til malino)

Skrevet

De måler ofte feil. Søsteren min ble målt til 3100gr to timer før barnet kom, men fikk ei på 3600gr. Med svigerinnen min var det motsatt. De sa han ble 4500gr men var 3800gr. Så tror ikke målene er så nøyaktig. Men selvfølgelig viktig å ta hensyn til hvis barnet er stort i forhold til bekkenmål.

Lykke til

Skrevet

Hei Mammaioktober,

Første jenta mi var 4890 og jeg fødte 6 dager etter termin uten igangsetting, gikk greit men måtte sy en del. Med jente nr. 2 ble jeg satt på drypp 2 dager over termin, etter at UL samme dag viste ca 5200, hun ble født greit (stående) og veide 5420. Jente nr. 3 ble jeg som sagt satt i gang 2 uker før termin, fikk da stikkpiller i skjeden. Grei fødsel og vekt på 4530. Har kun brukt litt lystgass ved alle fødslene, så jeg tror ikke mine har vært vondere enn andres. Jeg synes heller ikke det har vært så stor forskjell på å føde med og uten igangsetting. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne føde "hva som helst" etter nr. 2, (det var jo litt på spøk da!!), men de ser jo helst at babyen ikke blir over 5 kg, da dette som regel krever litt mer oppfølging i etterkant. Blodsukker til baby må måles ofte og som regel må de gi melk på flaske før ammingen kommer i gang.

Vet du hvorfor det ikke er aktuelt for deg å føde vaginalt? Kanskje du har smalt bekken.

Kan ellers opplyse om at jeg ikke er spesielt stor selv, 165 cm høy og 58 kg på normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...