chimpie Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 dette er egentlig et lite spørsmål med en lang historie.. jeg var på kontroll i går, og da var urinen min på "+L4", legen mente det ikke var grunn til bekymring siden det kunne være utflod som hadde kommet over i urinen, men de skulle "dyrke" prøven til i dag og se om det skjedde noe, da jeg ringte i dag sa de at det var "noe" så de måtte sende prøven videre for sjekk og at resultatet ble klart på mandag.. jeg spurte om det var noen grunn til å engste seg, men det mente damen det ikke var.. syntes det var veldig lang ventetid jeg da, nesten en uke dersom det skulle være noe... det må nevnes at jeg er i uke 37, har IKKE høyt blodtrykk eller problemer med svangerskapsforgiftning eller noe sånt noen som kan hjelpe? vært borti det samme? ringte jordmora mi i dag for å høre med henne da, men hun satt i et møte og "glemte" visst å ringe meg opp igjen, hurpe!! sist jeg var til henne hadde hun så dårlig tid at hun ikke spurte om jeg hadde hevelser og slikt, hun bare skrev minus i ruten for det... og fastlegen min er gammel og grå og helt ubrukelig for meg når jeg er gravid.. glad jeg snart er ferdig.. skal ikke ha den jordmora mer i hvertfall!!
Lystpåentiljeg Skrevet 11. oktober 2006 #3 Skrevet 11. oktober 2006 Det der med å ha tid til å sjekke hevelser i kroppen irriterer meg også. EN gang har det blitt sjekket, og da var det klart at jeg hadde ødem (neo jeg også merker selv). Resten av gangene på kontroll så skriver de bare minus på ødem, uten en gang å sjekke. Grr. Gidder heller aldri å sjekke blodprosenten, og nå er jeg i min 31. uke. Ang L4 i urinen din, så har jeg ikke så mye å bidra med. Er jo gjerne i forbindelse med svangerskapsforgiftning, at de ser etter proteiner i urinen. Siden du ikke har noen tegn på dette, så tror jeg ikke at jeg hadde engstet meg så veldig, men er enig i at ei uke er lang tid.
Adele* har fått Alyssa! Skrevet 11. oktober 2006 #4 Skrevet 11. oktober 2006 tror nok det var leukocytter du hadde, kan være helt ufarlig det, det er de hviteblodlegemene du har i kroppen, og disse blir det flere av når du kanskje har en betennelse/infeksjon i kroppen som f.eks. en UVI. (men ved UVI har du også utslag på andre ting også..) Men det kan også bare være forurensing. Men synes jo +4 var dugeli mye da..
Atene Skrevet 11. oktober 2006 #5 Skrevet 11. oktober 2006 Hvis det kun var L (leukocytter/hvite blodlegemer) du hadde utslag på så har det ingenting med svangerskapsforgiftning å gjøre. Da er det protein/eggehvite i urinen de ser etter. Da ville ikke urinen blitt sendt til dyrkning heller. De dyrker den nå for å se om det er oppblomstring av bakterier. Det man kan tenke på da er eventuelt urinveisinfeksjon eller streptokokk B infeksjon. Jeg har hatt høy L flere ganger, men dyrkningen har ikke påvist noen ting.. Men legen min tok en streptokokk B test for å sjekke om det kunne være årsaken. Skulle dyrkningen din påvise noe så vil du sikkert bli fulgt opp på samme måte.
chimpie Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2006 ok, takk for svar. får håpe det ikke er noe alvorlig da, og at det evt. kan vente med å bli behandlet til mandag.. tror ikke det er urinveisinveksjon, for har ikke vondt og må ikke tisse utover det normale antall ganger, hva vil en streptokokk B infeksjon ha å si for babyen når den er i magen da?
Fødemaskinen Skrevet 11. oktober 2006 #7 Skrevet 11. oktober 2006 Har hatt utslag på leucocytter hele graviditeten jeg, hvis det er noe trøst. Har mye utflod, så regner med at det er årsaken. Hatt L4+ mangen gang.. Har også sendt en urinprøve til dyrkning uten at det var urinveisinfeksjon. Tror ikke du skal bekymre deg for det iallefall;)
jet trip Skrevet 11. oktober 2006 #8 Skrevet 11. oktober 2006 Du kan slappe av . Det er ikke noe farlig. L betyr leukocytter og hvis det stemmer at resultatet er +4 så betyr det urinveisinf. og da for du medisin. Hvis du ikke ha noen plager dvs. svie, vondt når du tisser eller stygg lukt av urinen i tillegg så er det ikke sikkert at du har UVI allikevel. Da kan det hende du får beskjed bare å levere inn ny prøve- ofte kan prøven være forurenset (utflod etc.).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå