Gå til innhold

Dere som vet kjønnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

det sies jo at guttespermen er raskest og det blir ofte gutter hvis man har sex nær EL!

Jentespermen er mer holdbar og lever lengre, så hvi man har sex før EL blir det som oftest jente!

Da burde det jo være flere som får gutter , hvis man skal følge rådene som følger med EL testene?

Der står det at det er best å ha sex 1 - 2 dager etter at EL testen er positiv!

Hva er deres erfaring?

Hva venter dere som brukte EL tester?

Og hva venter dere som ikke brukte EL tester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa at det er helt tilfeldig hva man får.50-50 :) alle trodde jeg skulle få jente,men det ble gutt :) så vent til ul så får du se :)

Lykke til!

Skrevet

Eggløsningstest. Man måler når man ha eggløsning. Også har man sex på "rett tidspunkt".

Skrevet

Vi brukte ikke EL test og vi skal ha en gutt. :-)

Trodde vi skulle ha jente, fordi jeg merket når jeg hadde EL og vi hadde sex før det. Men på UL sa de at det var en gutt. Ble litt paff. :-) Men velkommen er han. Gutt nr 3!!! Men vi har ei jente også. Tipper hun blir ganske bortskjemt og passa på av brødrene sine. :-)

Skrevet

På meg stemmer det ganske godt i alle fall..

Jeg har brukt tempemetoden OG ELtester, så jeg vet nøyaktig hvilken dag jeg hadde el...

Nr1 ble jente. Da hadde vi kos 4og3 dager før el..

Nr2 blir gutt. Da hadde vi også kos 4og3 dager før el, men så også på selve el dagen.EL kom veldig sent på kveldenm, så tror ikke jentesæden har holdt ut... Jeg tipper ELdagskosen var den som slo til ;)

Skrevet

Jeg sluttet på pillen og etter to måneder/ to menstruasjoner ble jeg gravid. Er usikker på dato for siste mens og aner ikke når jeg hadde eggløsning:) Var veldig spent før UL for å få høre termin og det ble samme dato som legen estimerte. Vi får gutt.

Skrevet

Jeg har også hørt den teorien om at guttecellene svømmer raskest og at det derfor ofte blir gutt på EL dagen. Jentecellene kan leve lenger.

Jeg har PCOS (veldig enkelt fortalt, få eggløsninger/mens i løpet av et år, og selvfølgelig uten noen form for syklus). Er gravid med nummer to nå, og har begge gangene merket eggløsning for så å hoppe i det. Så sånn sett støtter jeg teorien. Må legge til at det er mye gutter på barnefarens side.......

Skrevet

Vi brukte ikke EL-tester og jeg ble gravid i 2pp etter pilleslutt så litt vanskelig å si noe helt sikkert om syklus og EL. Men ut i fra mine beregninger så må jeg ha blitt gravid etter kos 3-5 dager før EL og vi venter ei jente! :-)

Skrevet

Jeg hadde EL på en fredag, og vi hadde sex tirsdag og torsdag den uken, og vi får visst ei lita jente. Stemmer vel rimelig bra det da.

Har jente fra før også men hun ble unnfanget første el etter pilleslutt, så vet ikke når vi hadde sex i forhold til el da.

Skrevet

Må legge til at før denne graviditeten så både el-testet og tempet jeg, så vet helt sikkert når jeg hadde el.

Skrevet

Vi hadde sex 3 dager før el, og ingen sex etter og venter en gutt, så den teorien stemmer ikke på meg.. Men jeg har hørt det samme..

Skrevet

Vi brukte el-tester og hadde sex de to dagene el-testene var positive, så i teorien burde vi da vente en gutt denne gangen også, men vi venter en jente i følge flere ul-er.

2 dager etter el-testen er positiv kan være for sent... El-testen viser at man har el 12-36 timer etter første positive test, og da bør sædcellene "ligge og vente" på egget for å ha best mulig sjanse for unnfangelse.

Skrevet

Hei

jeg brukte el tester og venter gutt, hadde da samleie rett før og ved eggløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...