Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2006 #1 Del Skrevet 11. oktober 2006 Noen som kan fortelle meg litt vordan det er og føde her? er litt nærvøs:( men gleder meg enormt:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6644894-nerv%C3%B8s-for-f%C3%B8dselen/
Gjest Skrevet 11. oktober 2006 #2 Del Skrevet 11. oktober 2006 Når du først er i gang glemmer du alt annet Fikk min sønn for 2 år siden, og ser tilbake på det som en fin opplevelse jeg ikke ville vært foruten Men,si klart ifra om jordmødre eller de som er sammen med deg gjør noe du ikke vil. Ikke det at jeg tror sint fødende har noe imot å si ifra .. hihi Jeg hadde en jordmor som holdt rundt meg hver gang det kom en ri, og jeg haaater at folk tar på meg når jeg har vondt.. Jeg brukte 16 timer.Skreik etter kald klut og vann og min stakkars kjære løp at og fra for å ordne alt! Satt en god stund med varmtvann over meg i dusjen noe som hjalp veldig for min del. Måtte ligge på magen for han lå med nest ut, og følte meg ikke sexy meg sykehus truse og rompa til værs fikk epidural etter 12 timer med roping og skriking, noe som var helt hærli (ANBEFALES), da kunne jeg endeli få i meg litt mat og hente meg inn. I hall 4 tiden tok de vannet og pressriene startet, kl 16.29 var han ute, og alt det vonde var nesten glemt Det er så absolutt verdt det, å du må bare tenke at når du er ferdig med det vonde får du verdens fineste premie! Masse masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6644894-nerv%C3%B8s-for-f%C3%B8dselen/#findComment-6645279
*CN* Prinsen miiin<3 Skrevet 11. oktober 2006 #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 Tuuuusen takk:) hjelper veldig mye å få snakke med folk som har opplevd dette. Har snakket med mamma,men blir liksom ikke det samme:P Hun brukta bare litt over 2 timer på både meg og søstera, håper ikke jeg bruker like lenge som deg:) det misunner jeg ikke:) men kan tenke meg det er utrolig herlig etter på Drømte marerit at jeg skulle fødetvillinger og måtta ta keisetsnitt to ganger + at jeg måtte føde den på vanleig måte. Var helt sliten når jeg vokna:) Men er bare 1 da heldigvis:) Fikk babyen når du var like gamml som meg du da:) hvordan fikk du avslutett skole osv? Jeg skal være hjemme i 2 år ca:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6644894-nerv%C3%B8s-for-f%C3%B8dselen/#findComment-6645353
Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #4 Del Skrevet 12. oktober 2006 Gikk ferdig GK, skulle ha i september, så det passa fint!! hadde 10 md permisjon, lillegutt starta i barnehagen og jeg begynte på skole igjenn året etter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6644894-nerv%C3%B8s-for-f%C3%B8dselen/#findComment-6653391
lillebøllaspringmadrass Skrevet 12. oktober 2006 #5 Del Skrevet 12. oktober 2006 hei! her er min historie. våkna halv tre på natta av at vannet gikk.. en halvtime etter kjente jeg murring i ryggen som om mensen var på vei.. så jeg sov ikke noe, for jeg var så spendt... det ble mer og mer for hver time som gikk.. kl 11 var det tette rier og vondt.. veldig vondt så vi fro til sykehuset.. jeg var så glad for at det hele var i gang.. gleda meg så.. så når jeg møtte jormor i døra ,smilte og sa: jeg føder! lo a og sa nei, da smiler du ikke kjære.. hehe.. de målte riene som ga seg fordi jeg satt meg ned.. ble sendt hjem , men med en gang jeg satt meg i bilen på vei hjem begynte det igejn, for fullt.. mamma ville ha meg opp igjen , men jeg sa nei, de ville ha meg hjem, hjem skal jeg- om jeg så føder i bilen.. dro hjem igjen og var der noen timer med masse tette rier, bare slappa av med hver ri.. når jeg lå helt stille og slappa av i hele kroppen gjennom ria så gjorde det ikke så vondt og gikk fortere over... klokka halv tre var jeg tilbake på fødestua..hadde 5 cm åpning. dusja, fikk klyster (skulle føde i vann, og ville ikke bæsje i vannet,...) dusja igjen..lå førsti senga over en sakkosekk..med varme håndklær i korsrygen.fikk akkunpunturnåler mot kvalme som kunne komme, og for å slappe edre av i riene.. så gikk jeg i badekaret med varmt vann.. hadde noen rier der, så kom pressriene.. jeg holdt igjen gjennom 5 pressrier.. slappa av helt utstrakt flytende i vannet mellom hver pressri..jordmor sa jeg var dopa på naturlie endorfiner som om jeg skulle være dopa på morfin.. så her jobba kroppen selv.. etter to press var gutten min ute kl 17.09. uten en dråpe blod eller noe i vannet...fikk gutten opp på brystet, så klipte vi navelstrengen... 20 minutter etterpå fødte jeg morkaka i senga. sa til jordmor; detta kan jeg gjøre flere ganger!!!! jeg var kjempe heldig, hadde en kjempefin fødsel , helt naturlig, uten smertestillende fødte på ABC på ullevåll og har fått plass der nå til å føde nestemann i april... gleder meg masse!!! håper du får en fin fødsel, man kan aldri vite hvordan det blir.. bare møt opp med et åpent sinn og gjør det du føler for.. vil du gå, går du.. vil du ikke ligge på ryggen, ikke gjør det.. så sant du ikke har komplikasjoner kan du føde som du vil. det er din kropp, og du kjenner den best!! lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6644894-nerv%C3%B8s-for-f%C3%B8dselen/#findComment-6654789
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå