kruse knallkul Skrevet 11. oktober 2006 #1 Skrevet 11. oktober 2006 Hei En bursdag seile opp med stormskritt og bursdagsjenten har bestilt en kake som skal se ut som et prinsesseslott!! Har funnet ut hvordan jeg skal gjøre dette, men har ikke oppskrift på rullekake (til tårn) uten egg. Lillejenta er allergisk mot egg, har mange kakeoppskrifter uten egg men tror ikke noen av de einer seg som rullekake. Hvis noen har en oppskrift så hadde jeg og datteren min vært evig takknemlig. På forhånd takk
Helene-81 Skrevet 11. oktober 2006 #2 Skrevet 11. oktober 2006 Har lett og lett på internett og i kokebøker, men tror ikke at det finnes en oppskrift på rullekake uten egg. I alle oppskrifter skal egg og sukker piskes til eggedosis for en luftig bunn. Kanskje du kunne bake muffins og "stable" de oppå hverandre? Putte litt melis glasur mellom som lim Håper noen andre har en oppskrift på rullekake eller at du finner en annen løsning. Ønsker deg uansett lykke til !
kruse knallkul Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2006 Hei Takk for svar. Jeg har og lett og lett men ikke funnet noen oppskrift. Men ideen med muffins var god. Skal pønske litt mer på den ideen. Takk skal du ha.
NessaS Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 jeg har en oppskrift på bløtkake uten egg, men det blir jo stort sett samme prinsippet. Går an å holde igjen litt væske hvis den blir for flytende, for den bør jo være litt seigere så lenge den skal brukes som rullekake. 4 dl hvetemel 1,5 dl sukker 2 ts bakepulver 5 ss smeltet margarin 2 dl lettmelk Bland hvetemel, sukker og bakepulver i en bolle. Rør inn smeltet margarin og melk. Så lages den akkurat som en rullekake. Stekes på 250 grader midt i ovnen, ca 5 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå