Gå til innhold

Bekkenløsning allerede, er det mulig???

Anbefalte innlegg

Var hos legen i dag, og det var egentlig ikke noe hyggelig. Ho meiner på at jeg har fått bekkenløsning, i uke 15!!

Ser for meg at dette kan bli laaange måneder fremover, for blei forespeila at mulighetene for å komme tilbake på jobb ikke var så store. Men jeg håper og tror at det skal endre seg til jeg skal tilbake om 4 uker...

Noen andre som har sånne plager allerede?

Fortsetter under...

Jeg har merket litt hele tiden siden jeg ble gravid, men de siste to ukene har vært helt forferdelige, så jeg har vært sykemeldt en uke. Er 14+4 i dag. Håper det hjelper med behandling, for orker ikke være sykemeldt i 6 mnd.

Hei!

Sitter og sniker litt her inne, tilhoerte aprilklubben 2006.

Men ville bare si at jeg fikk b.l. i uke 8 og var redd for det samme som deg.

Men jeg fortsatte aa trene, innenfor smertegrensa da. Og var forsiktig ellers, og det ble faktisk ikke vaerre. Var paa time paa SATS 3 dager foer jeg foedte:)

Det er hormoner som gjoer det, gjoer leddbaandene mer elastiske.

Saa selv om du faar det tidlig trenger det ikke bli saa ill altsaa.

Hei.

Så innlegget ditt og måtte bare svare deg.

Jeg er også i uke 15 nå, og fikk konstentert bekkenløsning av bekkenspesialist allerede i uke 9.

Er 100% sykemeldt, og kommer mest sannsynlig til å være det til jeg har fått min lille engel ut:)

Trener sammen med fysioterapaut og merker kjempe stor forskjell de dagene jeg har vært der!! Så det anbefaler jeg på det sterkeste.....(å trene i samråd med fysioterapaut allså:)) !!

Det som også kan være lurt er å få en time hos fysioterapauten, barefor å få med seg endel gode råd når det gjelder vanlige bevegelser i hverdagen, vi belaster bekkenet unødig mye på feil måte. Kanskje hvis du ikke er så veldig plaget nå, kan dette være til hjelp for å holde deg symtomfri resten av svangerskapet.

Ønsker deg lykke til hvidere:)

Ja jeg merker det i bekkenet, er 16 snart 17 uker på vei. Sist svangerskap gikk jeg til fysioterapaut og fikk øvelser av henne for å styrke bekkenet, er begynt å gjøre de nå.

Hvis det blir veldig gale ville jeg kontaktet legen og fått henvisning til fysio om jeg var deg.

Annonse

Samme her, kjente bekkenløsningen for flere uker siden, men har heldigvis ikke blitt så ille enda. Gikk heller ikke helt over etter siste graviditet... Men legen min sier det ikke er noe å gjøre med det?? Så kanskje noen kan beskrive øvelser og trening dere gjør? Etter forrige fødsel fikk jeg laserbehandling 2 mndr etter fødselen, da jeg enda ikke klarte å trille tur eller ligge på sia. Men jeg gjør gjerne nor forebyggende før det går så langt!

Tips?

Kan du beskrive plagene dine? Er endel stiv og støl i rumpemuskelen på ene siden, og ved bestemte bevegelser "iler" det litt nedover låret. Hvis jeg har sittet lenge på en stol tar det noen skritt før jeg "er igang" når jeg reiser meg. Aner ikke om det er pga graviditet. Er i 15. uke nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...