Gå til innhold

Den store dagen!

Anbefalte innlegg

Det å bli mamma er noe av det største å fineste jeg noen gang har opplevd. Etter 41 uker og 6 dager venting kom endelig det lille nurket mitt. Det var helt spesielet. Torsdag 20 april kl 23 startet det... smerter i ryggen. Jeg tenkte; Hva er dette for noe? Skjer det nå? Skal jeg bli mamma i morgen? Jeg viste at jeg hadde fått rier men var ikke helt sikker på om de var ekte eller uekte. Men var rimelig sikker på at de skulle skje nå. Jeg var nemlig 11 dager over termin. Roger satt å spurte om jeg kjente noe og hvor det gjorde vondt og at jeg skulle si ifra hver gang det kom igjen. For det var en rar smerte...Det gjorde veldig vond akkuratt når en ri kom også slapp den og da var det helt smertefritt og det var herlig. Men så kjente jeg når det skulle komme en til..og en til..osv. Vi bestemte at vi skulle gå å legge oss. Jeg våknet mange ganger den natten. Kl 6 om morningen sto jeg opp... Gikk for å dusje... Men det ble ikke noe dusj da... For jeg trengte litt trøst. Det gjorde så vondt akkuratt da at jeg gikk å vekte Roger og sa at nå måtte han stå opp med meg for jeg ville ikke være alene. Og som han alltid gjør for meg...Så gjorde han det igjen... For en fantastisk mann jeg har fått meg=) Etter ett par timer begynte vi å ta tiden på riene så bestemte vi oss å reise inn på sykehuset. Etter at vi hadde kjørt tur for å få tiden til å gå. Når vi kom på sykehuset ble jeg sendt inn på ett rom for å måle riene, EKG tror jeg det heter. Før vi reiste inn på sykehuset så hadde jeg rier cirka hvert 5.minutt. Men når de målte kom det bare tre stk i løpet av 30 min. Så det var bare på reise hjem. Vi reiste hjem å prøve å finne på ting. Vi gikk i butikken og gikk til søstra mi Ann-Kristin. Og hu ble helt stressa for hu fant ut at snart skulle hu bli tante og det var ikke hverdagskost... hehe! Så nå var jeg helt sikker på at jeg skulle bli mamma i løpet av ett par timer. Vi kom inn på sykehuset igjen kl 23 og da ble vi der. For jeg hadde fire cm åpning og da var fødselen startet. Jeg fikk ett føderom med badekar for det hadde jeg sagt at jeg ville ha når jeg var til journalskriving en mnd før.

Jeg fikk en helt fantastisk jordmor. Kunne ikke fått noen bedere.Jeg fikk beskjed om at jeg måtte følge henne på alt hun sa så skulle det det gå bra dette her. Og det gjorde det. Roger masserte meg og riene ble sterkere. Smertene ble verre og jeg fikk lystgass. Så hoppet jeg i badekaret. Det begynte å gå fort, jeg hadde fått 8 cm åpning og nå var det ikke lenge igjen. Jeg kom opp av badekaret og måtte gi fra meg lystgassen for nå kom pressriene. Jordmora hadde sagt til meg at jeg ikke måtte presse før hu sa i fra og då måtte det være 10 cm åpning og det begynte å nærme seg. Jeg klarte nesten ikke å la være å presse. jordmor målte om det var klart til å presse og det var det.Så da ble det tilkalt en barnepleier som skulle ta seg av babyen når den kom. Og etter 20 min så hadde jeg blitt mamma og Roger pappa. Helt utrolig. Det var helt uvirkelig. Lille Nathalie var komt til verden, og hu var helt nydelig. Det vakreste menneske jeg noen gang har sett!Jeg må ikke glemme å si at Roger var helt fantastisk under fødselen han gjorde alt jeg ba han om å gjør. Han støtte meg 110 prosent. Jeg kunne aldri fått en som hadde stilt opp så mye som han... Jeg er evig takknemlig. Så dagen ble 22 april 06 kl 0448 og fødselen varte i nesten 6 timer. Det var en fantastisk opplevelse. Jeg kan gjerne gjøre det igjen så jeg har ikke blitt skremt=) Smerten var ingenting i forhold til belønningen jeg fikk. En liten jente på 51 cm og 3872 gram med hodemål på 35 cm!!! Jeg ringte stolt til mamma å sa at hu va blitt bestemor for første gang. Det var bursdagen hennes. Og nå måtte hun dele den med barnebarnet sitt!!! Det syns hun bare var koselig. Lille Nathalie ble født på mormor 45 års dag. Kan tro Nathalie kommer til å syns det er kjekt på hennes 5 årsdag og mormors 50 års dag. Den dagen Nathalie ble født så sa jeg til mamma at hun får ingen andre presanger av meg... Men det er den største bursdag presangen hun sikkert noen gang kommer til å få!Etter tre timer ble vi kjørt opp på barsel avd. Og da begynte mld å tikke inn på mobilen. Alle ville gi oss gratulasjoner!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6644225-den-store-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...