Gå til innhold

Er det vanlig å være helt naken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så fødsel på TV der hun som fødet var helt naken, hun hadde ikke et teppe over seg en gang. Jeg trodde man fikk ha sånne sykehus skjorter (jeg er veldig frossen av meg) Må alle ligge helt naken? Tviler på at jeg klare å slappe av viss jeg må ligge helt blottet. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du velger selv om du vil være naken eller ikke.. Men når du er i fødsel så skal jeg love deg at det ikke er noe du tenker på akkurat da :o)

Skrevet

Da jeg fikk min første hadde jeg på meg sykehusskjorte, med nr 2 hadde jeg vannfødsel, derfor var jeg da naken. Men som hun iver her sier, du tenker ikke akkurat over det da...

Skrevet

Jeg skal love deg at når du ligger der så er det det SISTE du tenker på.. Ingen vits å bruke energi på det nå en gang..

Skrevet

Jeg hadde på meg sykehusskjorte,men jeg husker faktisk ikke at jeg kledde av meg og fikk på meg den:-)Det kom jeg på nå:-)

Skrevet

Du bestemmer selv hvor tildekket du ønsker å være. Sykehuset har skjorter du kan ha på deg. Jordmor kan legge et klede over fanget ditt dersom du ligger i sengen. Du kommer ikke til å bry deg mye om å dekke deg til når fødselen er i gang, men du har ihvertfall muligheten.

Skrevet

Man skal vel føle seg komfortabel også? Hvis man er engstelig for å være naken så forstår jeg det godt, er det selv. Jeg tør ikke gå på do engang hvis noen andre er i nærheten så gruer meg veldig til å føde med andre tilstede. Men jordmor sa at man kan ha på det man ønsker, feks egen t-skjorte. Syjehusskjortene har en tendens til å ha dårlige knapper slik at de går opp før du får sagt sjokolade. Du kan jo også be mannen din om å hjelpe deg å være tildekket hvis du skulle glemme det under fødselen. Ikke særlig moro å tenke på i ettertid at du lå der helt naken. Har ihvertfall jeg tenkt å gjøre.

Skrevet

Hei

jeg skjønner hva du mener har det på samme måte , har født 2 ganger før og har hatt på sykehusskjorte , men disse har som sagt en tendens til å gå opp og da er man neste naken det har i allefall jeg følt..så denne gangen skal jeg ha bh under ..føler meg liksom som en stranda hval med pupper som flyter utover om jeg ikke har bh og noe over..jeg er ikke en person som blir varm av å føde så det er ikke et problem for meg å ha på litt ekstra tøy...

Men husk det er du som bestemmer:)))

Skrevet

eg tenkte mye på det selv når eg var gravid... var veldi nervøs for å være naken..

hadde sykehus skjorte på meg som jordmor åpnet rett før ungen kom sånn at babyen låg rett på huden min når eg fikk den opp til meg.

men eg tenkte ikkje på at eg var naken når eg fødde.. var i dusjen etterpå og jordmor var i samme rommet. det er helt normalt å være nervøs for nakenhet men det er jo helt normalt:) du kommer ikkje til å tenke på det engang...

lykke til:)

Skrevet

men hvorfor er vi redde for å vise oss nakne da damer? det er jo bare puppene d fa, som blir tildekket! å disse ser jo jm likevel når de helper deg til rette med ammingen! de ser deg jo nedentil når de tar i mot babyen og. dette hadde ikke jeg orka å tenke på en gang jeg! de har jo samme utstyret selv også! å de har sett det meste!

Skrevet

er vel ikke alle som føler seg like komfortable med å vise alt da selv om vi har det samme utstyret alle sammen! folk er forskjellig vettu...

selv har jeg ikke tenkt så mye over dette, men kan godt skjønne de som gjør det!

Skrevet

jeg tenkte også mye på det da jeg skulle føde første gang.

å jeg hadde lyst å ha mest mulig klær på meg under fødselen.

men fikk ikke lov å ha på meg mer enn en skjorte,¨for det ville jo bli vanskelig å føde hvis jeg skulle ha mer enn det på :)

så jeg hadde på meg en skjorte under hele fødselen. men måtte jo bare akseptere å ligge med "rompa bar".

Skrevet

Det kan også være andre ting..Jeg har et syndrom i kroppen som gjør at jeg får kramper hvis det blir for kaldt..det er helt j***lig vondt i puppene når disse krampene kommer..så for meg er dette at det kan bli for kaldt et reelt problem..Vi er jo alle forskjellige..blir litt feil at vi ikke kan forstå at andre har andre tanker enn oss selv..syns jeg ihvertfall..

Skrevet

Jeg vil ihvertfall ha en skjorte på meg, føler for det altså, hvis jeg vil opp å gå litt under rier osv, gidder ikke være helt naken;)

Skrevet

Jeg var ganske opptatt av klær/ikke klær før min første fødsel. Under begge fødslene rev jeg av meg skjorta mellom to rier i utdrivningsfasen. Det er jo som en hard treningsøkt og man blir fokusert på alt annet enn tildekking. Jeg ble plutselig supervarm og måtte få av meg klærne. Må ha vært et morsomt syn for dem rundt, men det tenkte jeg over hodet ikke på. Glad jeg ikke hadde t-skjorte for det hadde vært mer styr å få raskt av seg.

Det er rart med det, men når man er i situasjonen har man mer enn nok med å fokusere på "arbeidsoppgavene" som de sier i idretten og enser ikke ting rundt. Jeg var også bekymret for at studenter skulle være til stede under første fødsel. Etterpå kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke hadde enset en gang om en hel skoleklasse hadde kommet inn i rommet!

Lykke til. Husk at du bestemmer over deg selv også om du befinner deg på en fødeavdeling. Jordmødrene er oftest veldig forståelsesfulle og støttende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...