Gå til innhold

Jordmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det dere har fått første time til jordmor? Jeg har fått beskjed fra helsestasjonen at det ikke var nødvendig før etter ultralyd i min uke 18. Har nå blitt satt opp første møte med jordmor når jeg er 20 uker.....synes dette høres veldig sent ut! Fastlegen min ga beskjed om at hun ikke ville være tilgjengelig før om flere måneder pga. at hun skulle opereres og ville bli sykemeldt.

Hva er egentlig normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Her jeg bor trur jeg det er normalt i fra uke 16 og utover.... Jeg skal til jordmor nå til fredag er da 15+4..Men trur dette er veldig forskjellige fra kommune til kommune... Og du skal jo selv ringe jordmor da og avtale time. Hadde jeg vært deg ville jeg ringt joredmor derdu bor..Så setter henne deg opp på en time:)

lykke til da ;)

Skrevet

Har ikke de flere JM?? Det må jo være en som tar over hvis hun blir syk e.l.

Jeg var først hos legen i uke 10. ca, så hos JM 4 uker etter.

Deretter skal jeg til UL, så til JM igjen, tror det var 4 uker etter det.

Så det er visst mye mer skjelden nå enn før. Fikk en liste av JM med hva som var vanlig nå til dags, men har den selvfølgelig ikke her og husker ikke hva som stod... :)

Skrevet

Jeg var hos jordmor førstegang i uke 15. Har valgt å kun forholde meg til henne og droppe legen, som jeg ikke liker. Du kan vel ringe å avtale med jordmor selv?

Skrevet

Hei,

Jeg ringte jordmor etter at jeg hadde vært hos legen i uke 7. Da satt vi opp en time mellom den første kontrollen hos legen og ordinær UL i uke 19. Så jeg skal til jordmor neste uke og da er jeg ca 13+2.. så det er kanskje litt tidlig? Uansett syns jeg det er ganske fint å få den oppfølgingen.

Etter UL skal jeg vel til legen igen etter 4 uker.. også jordmor 4 uker etter det igjen?

Skrevet

Ringte jormor da jeg kom fra USA i uke 14. Hun sa at da var jeg kommet et stykke på vei og at jeg måtte få en time snart. Enig at det høres litt sent ut med første i uke 20. De regner jo UL'en som en av de 8 kontrollene da. Virker som om dette varierer veldig fra sted til sted.

Skrevet

Jeg var hos jordmor da jeg var litt over 10 uker på vei. Hadde min første kontrolltime der. Var kjempefornøyd. Hun tok seg mye bedre tid enn fastlegen min gjorde. Vi bor jo begge i Oslo, så det erjo litt merkelig at det er forskjellig rundt?

Skrevet

Det synes jeg også....begynner å bli misfornøyd med både fastlegen min og helsestasjonen! Kanskje jeg skal bytte??? Vet bare ikke til hvem....????

Skrevet

heisann, jer er nå i mitt tredje svangerskap på tre år. og ting har forandret seg mye. Den første gangen i 2003 føltes det ut som om jeg var på kontroll ofte og syntes det var en super oppfølging. Med nr to fikk jeg beskjed om at det var blitt mindre kontroller men skulle få bedre tid ved hver av dem. Nå er jeg i uke 18 og skal påå UL neste uke ogmin første JM time i uke 22.

Da jeg ringte jordmor for å få time sa de at nå var egentlig den første jordmortimen ikke før i uke 24. (nye regler visstnok) Jeg må si at særlig for dere som er førstegangsfødende må det virke utrygt... det er greit nå som 3gangs men jeg hadde ikke nølt med å krevd en ekstra kontroll av lege eller jordmor om det var noe jeg lurte på.

Skrevet

Har ikke vært hos jordmor i det hele tatt, unntatt ul i uke 18. Går bare til fastlege, er fornøyd med ham. Man kan jo velge selv om man vil gå til jordmor eller lege eller begge deler. Kan gjøre det man selv vil/ føler for.

Skrevet

Jeg skal til jordmor for første gang i morgen, da er jeg 16+2.

Skrevet

jeg var første gang til jm i uke 12. (hadde 1 lege kontroll uke 8)

Skal gå annen hver gang jm og lege. Kontroller en gang i mnd. og ul kommer utenom de vanlige kontrollene...

Tror det er veldig ulik praksis rundt om i landet...

Skrevet

Jeg var til første kontroll hos legen i uke 8. Deretter var det jordmor i uke 16, og så skal jeg til ul i uke 20. Så har jordmor satt meg opp til ny time hos henne i uke 24, så blir det lege igjen i uke 28/29, og så jordmor i uke 32. Etter det vet jeg ikke helt, men planen er vel at det skal være kontroll ca hver 4. uke for oss førstegangs :o)

Skrevet

Jeg var til jordmor førstegang i uke 8, så har jeg vært ca hver 4 uke etter det.... når jeg kommer enda lengre ut i svangerskapet, sånn mot slutten, så tror jeg det er kontroller oftere enn hver 4 uke..

Skrevet

Hei du!

Helsestasjonen bestilte time hos jordmor til meg i uke 7, men det tror jeg er veldig tidlig da.

Var også i uke 12, 14 og skal igjen i uke 20 =)

Skrevet

Æ ska te jordmor 23 oktober, då e æ 16+1 om æ ikkje tar helt feil, det e vel normalt å fære dit rundt den tia har æ forstått... æ har derimot ikkje fådd ultralyd før 20 november, det syns æ va seint, då e æ jo i uke 20/21, det e så lenge tell!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...