Gå til innhold

Tips til kalendergaver til 3-åring ?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å kjøpe inn små kalendergaver til årets julekalender...(kan liksom ikke være for tidlig ute med det - nok å handle inn rett før jul..)

Han imidlertid gått helt tom for ideer til små gaver i kalenderen da og håper det er noen kreative sjeler her med masse gode tips :)

Skal koste rundt 10-20 kr

Gutt forresten - 3 år :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

små biler?

vet ikke hva pjokken din liker for tiden.min er hekta på disse pokemon kortene og sånt..så det er en grei ting

har litt dyrere gaver om søndagen og snop i om lørdagen

men det er jo meg.

eller kjøp en stor pakke med masse dyr i hvis han liker det og pakk de inn hver for seg.

i fjor kjøpte jeg en pakke med 50 små biler for rundt 50 kroner og pakket inn to og to..

han synes det var kjempe.de var nesten make alle sammen men han sa hver dag.å de var skikkelig tøff..hehe

Skrevet

Jeg kjøpte en stor pakke med togskinner på Biltema.Pakket inn et par skinner hver dag, tunell en dag, stasjon en dag og tog andre dager. Samt snob på lørdagen. Min elste som da var 3 år syntes det var spennende å se togbanen vokse dag for dag!!

Skrevet

Togbane har vært en sukse her også. Biltema har masse spennende til dette.

Sokker, lue, votter og slike ting har også funnet veien i kalenderene her. Slike ting som dem uansett skulle hatt, syns ikke det bare trenger å være leker.

Badeskum, eller såper i morsomme figuerer som han kan ha når han skal bade.

Tegne saker.

Bøker (ark og notabene har stadigvekk salg på barnebøker. Kjøpte en stor bunke her for litt siden med bøker til 10,- stk. Endel av de ble "sykdag" pakke, selv om de skulle vært kalender gaver)

En kan lage ett lite album. Gi ett lite album ett dag (slik med plastlommer til å ha bildene i. 10 bilder ca) og noen bilder noen andre dager. Hyggelige bilder av barnet, foreldre, søsken, besteforeldre osv. Slike bilder som bringer frem minner. Kan bli en koselig pakke.

Lego går fint ann å dele opp i pakker. (så får en utvidet samlingen sin om det trengs også. )

Sitter her og sliter litt selv. Har 4 stk å lage kalender til, en minster fantasien med en gang...

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips :)

Skal iallefall ta en tur på Biltema ja....

Mitt eget tips er forresten å kjøpe en slik boks med "verktøy" til å lage forskjellige Playdoh figurer - kan pakkes inn med noen deler i hver eller f.eks. en farge ny Playdoh osv...:)

Ellers er jeg enig i at det ikke bare behøver å være leker. Jeg kjøper gjerne et par nye truser og schampo og pakker inn jeg. Man må tidlig lære å sette pris på også de "nødvendige" tingene :)

PS: Ifjor kjøpe jeg et stort brett med lekemat, små gryter osv. Det var suksess - når han i tillegg fkk lekekjøkken til jul var det suksess. Vi har spist mange plastegg, fiks ol. lignende etter det :)

Lett å dele opp i mange pakker.

Skrevet

Hva med ting som man kanskje uansett ville ha kjøpt: tannbørste, tannkrem, Lucia-drakt (hvis han går i barnehage og skal ha det), billetter til juleshow eller kino (hvis dere har planer om det). Har også hørt om noen som skriver en lapp hvor det står ulike ting de skal gjøre som f.eks "i dag skal vi bake pepperkaker", kjøpe juletre, lage snølykter ute etc.

Skrevet

puslespill

eller lego-byggesett

pakke inn noen biter hver dag

(og selvfølgelig i sånn rekkefølge at byggverket vokser for hver dag)

det synes jeg er en god ide...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...