BEA-77 Skrevet 11. oktober 2006 #1 Del Skrevet 11. oktober 2006 Klarer ikke å finne noe særlig om emnet andre steder på nettet og sitter og venter på telefon fra trygdekontoret og ville gjerne vite litt om dette før jeg snakker med dem. Her inne er det jo alltid noen kloke damer, så jeg prøver her jeg; er kronisk syk med faste behandlinger på sykehus. I forkant av dette må jeg ta blodprøver på legekontoret. Videre har jeg "vanlige" plager som krever behandling hos kiropraktor, samt at jeg nå utredes angående barnløshet. Alt i alt blir jo dette mye sykefravær. Har siden jeg startet å arbeide hatt innvilget ordning der arbeidsgiver får dekket alt sykefravær fra trygdekontoret da jeg er kronisk syk. Problemet nå er at trygdekontoret plutselig nekter å refundere fravær når jeg ikke er borte fra jobb hele dagen. (blodprøver, tester og kontroller på sykehus tar jo gjerne ikke hele dagen) Når dette er såpass ofte blir jo dette mye penger for min arbeidsgiver og jeg har jo plutselig blitt en stor utgiftspost for dem! I tilsagnet for denne ordningen står det at arbeidsgiver får refundert sjukepenger for alle sjukefråver uansett diagnose. Så skjønner ingen ting jeg, har ikke fått beskjed om dette tidligere... (har arbeidet i 7 år) Noen som vet noe om dette? Blir VELDIG takknemlig for svar.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6643394-helt-utenom-tema-men-kanskje-noen-vet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 11. oktober 2006 #2 Del Skrevet 11. oktober 2006 Kan desverre ikke så mye om trygdeordinger,annet enn det jeg har lært igjennom utdannelsen min innen helse,men det er ikke mulig for deg å ha en slags aktiv sykemelding da,sånn at du jobber når du kan,og får dekket lønn fra trygdekontoret når du må være borte,uansett om det er en hel dag eller bare et par timer? Mulig at arbeidsgiver kan legge om arbeidsoppgavene dine slik at du kan ha litt flexitid eller jobbe litt hjemmefra de dagene du er fraværende. Kommer selvsagt an på hva det er slags jobb du har,og hvilken diagnose du har? (men du trenger selvsagt ikke oppgi det her dersom du ikke vil) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6643394-helt-utenom-tema-men-kanskje-noen-vet/#findComment-6643492 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BEA-77 Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 11. oktober 2006 Takk for svar! Jo det er vel kanskje en mulighet? Alt har bare fungert så bra hittil med den ordningen jeg har hatt, det er nå nylig at vi har fått beskjed om at de ikke refunderer fraværet fra siste halvår.... Sånn for meg personlig når det gjelder jobbsøking, så er alt enklere når jeg kan si at jeg er kronisk syk, men fraværet skyldes stort sett planlagte behandlinger og dere får dekket alt fravær.... Synes det er et bedre utgangspunkt enn at; jeg er sykmeldt, men kan jobbe av og til.... Har ikke planer om å bli i jobben jeg har nå, da det er for mye overtid, og jeg mener at overtiden gjør meg sykere. I utgangspunktet er jeg relativt frisk og rask, men er borte noen dager i året for å få behandling og er ellers på jobb. Alt fraværet i senere tid skyldes for mye overtid over for lang periode, jeg klarer fint 100% stilling, men ikke 150%. Det jeg egentlig lurer på er om trygdekontoret har rett i måten de håndhever reglene på, da dette ikke har vært tema i de andre 6,5 årene jeg har hatt denne ordningen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6643394-helt-utenom-tema-men-kanskje-noen-vet/#findComment-6644992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serial mom Skrevet 11. oktober 2006 #4 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hmmm... ikke lett det der. Trygdekontoret har så mange rare regler og smutthull at det er vanskelig å finne ut av hva man egentlig har rett til. Ofte vet de ikke selv hva de tillater eller ei. Det lureste du kan gjøre er å søke om refusjon uansett. Legg ved alle papirer du har,samt et personlig brev og brev fra sjefen din. Det verste som kan skje er at du får avslag,men plutselig kan de si ja likevel,så det er verdt den tida det tar å gå igjennom prossessen igjen. du kan jo slenge ut samme spørsmål på skarvlesida,kan jo være at noen jobber i trygdeetaten,eller har en sånn ordning selv.(vet det var noen innpå her ifjor som kunne det meste om trygding. Håper du finner en god løsning på dette,for du vil jo virkelig jobbe! Synes det er så trist at det finnes så få og dårlige løsninger for trygdede som vil ut i arbeidslivet. Er nesten lettere å sitte hjemme på ræva og motta penger... Idiotisk system! Har hatt flere kroniske pasienter som ikke vil noe annet enn å komme seg tilbake i jobb,men de får ikke muligheten med det trygdesystemet Norge har idag.. Ønsker deg kjempemasse lykke til, jeg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6643394-helt-utenom-tema-men-kanskje-noen-vet/#findComment-6646027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå