Gå til innhold

November: Hmmmmm...våknet av vonde kynnere i natt...

Anbefalte innlegg

Jeg våknet i 4 tiden i natt av at jeg hadde skikkelige tak i magen og det gjorde vondt nederst i magen og i korsryggen. Det gav seg igjen og i dag har jeg bare hatt kynnere og ikke noe vondt.

Var hos legen på kontroll i dag, og han sa at det var ikke noe konkret på gang men at det kanskje ikke var så lenge til!

Skrekkblandet fryd, er 35 dager til termin i dag..!

Fortsetter under...

Jøss.... tror jeg har blitt litt skjelven hadde det vært meg som hadde hatt det slik nesten 5 uker før termin. Men hvis du har født tidligere, så vet du tegnene.... værre hvis det er 1.gang. Beundrer deg hvis det er 1.gangen at du tok situasjonen så med ro!

Var også på kontroll i dag, fikk beskjed av jordmor at denne gangen måtte jeg IKKE vente til det var 2 min mellom riene før jeg dro på sykehuset. Ventet ganske lenge sist, var redd for å bli sendt hjem igjen, orket ikke tanken på det! Men nå har jeg litt mer som må organiseres med en 2 åring i huset, så jeg skal kanskje ikke vente sååå lenge til neste gang.....

Hehe, joda, det hørtes kanskje litt bedagelig ut..

Dette er min tredje, og jeg er ganske sikker på at jeg er to uker lengre på vei enn legene tror. Så jeg blir vel ikke så lett skjelven av litt vonde kynnere 5 uker før termin.

:-)

Du må oppdatere oss om hvordan det går da!!!! Hvis du er to uker lenger på vei, så skjønner jeg godt at du tar livet mer med ro - i tillegg til at det blir din 3. fødsel. Jeg er i uke 37 nå, å jeg har ikke hatt noe imot at knøttet hadde kommet!!

Hei igjen!

Jeg har stadig vekk disse vonde kynnerne, og hele tiden kynnere som ikke er så vonde. Det kan vel snart kalles maserier. Men det skjer liksom ikke noe mer så det er egentlig bare slitsomt. Har prøvd alt fra å ligge på sofaen til å gå opp og ned trappene, men det utgjør ikke noen forskjell..

Jaja, de kommer når de kommer disse babyene våre, men man blir jo gjerne litt utålmodig på slutten!

Hei Jubalon!

Jeg har hatt det akkurat som deg nå de siste 3 kveldene. Vonde kynnere som varer ganske lenge ca. 15 min kanskje. I natt våknet jeg av de, men sovnet igjen etter litt. På dagen er det bare "vanlige" kynnere.

Lurer jo veldig på om det kanskje skjer noe snart, da. Men, tør ikke håpe.. (Er førstegangs)

Hvordan går det med deg nå?

Hva er forresten maserier?

Hilsen fra

Annonse

Hei du!

Har det på samme viset, daglige perioder med vonde kynnere uten at det blir noe mer liksom. Maserier er (såvidt jeg vet i alle fall..) når kynnerne blir vonde og minner mer om rier/veer uten at det er noe på gang. Vanlige kynnere skal jo ikke være vonde, da er det bare livmoren som strammer seg slik at magen blir hard. Jeg er ikke noe flink å forklare, håper du skjønner hva jeg mener!

Skal til kontroll igjen på onsdag, legen ville ha meg til å komme en gang i uka nå siden jeg har så mye vonde kynnere. Det er jo bare 13 mnd siden jeg fødte sist også, så jeg er vel litt i "faresonen" for å føde litt for tidlig denne gangen.

Så bra, då har eg eit ord for det eg kjenner - maserier :-)

ER andregangs og hadde det ikkje slik med fyrste. Rett etter at eg la meg i går kveld tok maseriene til, masse murring i korsrygg og lår og lite søvn. Heldigvis klarde eg å sove tre gongar ein time i strekk, var redd for at det vart ei søvnlaus natt. Slimproppen løsna i helga så noko er på gang, men veit ikkje når det skjer. Hadde masse prosjekt her heime som eg ville ha unnagjort før fødselen, men eg trur eg skal konsentrere meg om å slappe av. Eg fødte for 18 mnd sidan og er også definert til å vere i "faresona" for å føde for tidleg, men no er det jo ikkje lenge igjen uansett (ULT 07.11, MT 31.10)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...